Celozrnný cuketový mugcake s čokoládou a Blendeou

Šetříme váš čas a chceme vás naučit zdravé dobroty do kanceláře i na doma. Dnes to bude celozrnný cuketový hrníčkový dortík nasladko - mugcake z mikrovlnky. Krátká příprava a 3 minutky "pečení". Během krátké pauzy v práci naprosto geniální vynález.

Šetříme váš čas a chceme vás naučit zdravé dobroty do kanceláře i na doma. Dnes to bude celozrnný cuketový hrníčkový dortík nasladko – mugcake z mikrovlnky. Krátká příprava a 3 minutky “pečení”. Během krátké pauzy v práci naprosto geniální vynález.

Celozrnný cuketový mugcake s čokoládou a Blendeou

  • Doba přípravy: 15 minut + 3 pečení
  • Náročnost: lehká
  • Množství: 1 porce

cuketový mugcake s čokoládou

Suroviny:

  • ¾ hrnku celozrnné mouky
  • mleté lněné semínko
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 3 lžíce jablečno-meruňkového pyré (domácí nebo z potravin)
  • sladidlo – použila jsem stéviové kapky, ale lze použít i nějaký sirup či kokosový cukr
  • 1 odměrka Blendea SUPERGREENS
  • voda či rostlinné mléko dle potřeby
  • hořká čokoláda
  • ¼ cukety
  • jablko, skořice, citronová šťáva, sirup/cukr

Blendea koupit

Postup:

Jako první si vytvoříme “vajíčko” z lžičky mletých lněných semínek a 3 lžiček vody a necháme chvíli odležet. V misce si potom smícháme mouku, prášek do pečiva a Blendeu a postupně přidáme ovocné pyré, najemno nastrouhanou cuketu, „vajíčko“, sladidlo a nalámanou čokoládu.

Poté si vezmeme větší hrnek a těsto do něj přelijeme (pokud se bojíte, že by vám hotový koláček nešel vyndat, můžete dát naspod pečící papír či hrnek vymazat olejem). Doba „pečení“ záleží na vaší mikrovlnce, ale mělo by to být okolo 3 minut na 800 W.

Navrch můžete dát ořechové máslo, rostlinný jogurt či ovoce – já zvolila zkaramelizovaná jablíčka, které jsem připravila z jednoho oloupaného a nakrájeného jablka namarinovaného v citronové šťávě, skořici a 1 lžíce javorového sirupu. Nakonec jsem ho nechala chvíli opéct na pánvi (moc jsem směs neprohrabovala) a bylo hotovo. Dobrou chuť.

recept na hrníčkový dort

I když vás mohou lákat přeslazené čokolády, nekupujte je. Zdravější je vždy vysokoprocentní hořká čokoláda. 

Účinky použitých surovin:

  • Mletá lněná semínka jsou jedním z nejlepších zdrojů omega 3 mastných kyselin. Díky tukům v této potravině se nám může zlepšit pokožka a pevnost vlasů.
  • Ovocné pyré se v pečení velmi uplatní, a to nejen díky dalším vitamínům, ale pokrmu dodají přirozeně nasládlou chuť a mají pojivou schopnost (tudíž jsou ideální alternativou k vejcím).
  • Kokosový cukr má na rozdíl od rafinovaného cukru více výživných látek.
  • Jablko denně vám zajistí 12% doporučené denní dávky vlákniny, jež pomáhá trávícím procesům v těle.  
  • Zelená směs superpotravin Blendea SUPERGREENS posiluje vaše zdraví a zrychluje práci metabolismu.  Vyzkoušejte ji a objevte i  její další blahodárné účinky. 

Vyzkoušejte i ostatní zdravé recepty…

datlové žvýkací kuličky

…nebo začněte pít výživné a superzdravé smoothies

autor

    Lucie Štírská

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Kdo hodně čte, hodně se dozví 🙂

    Čtěte další užitečné články

    Nízkokalorický banánový chlebíček ze špaldové mouky s borůvkami

    19.01.2021

    Že se nedá mlsat bez výčitek? Nesmysl! Mám pro vás jednoduchý recept na banánový chlebíček s borůvkami s pouhými 164 kcal na porci. Navíc obsahuje suroviny, které jsou pro tělo velice prospěšné. Chuť banánového chlebíčku je naprosto dokonalá. Díky přidanému tvarohu docílíte té nejvláčnější textury a borůvky uvnitř dodají lehkost na jazyku.

    Číst celý článek

    Extra výživné, kapustovo-ovocné smoothie s Blendea SUPERGREENS 🥬

    02.12.2020

    Ano, uznáváme, kadeřavá kapusta v Česku není příliš preferovanou zeleninou, ale to je věčná škoda. Proč? Protože je to jedna z nejvýživnějších, a tedy i nejzdravějších listových zelenin. A pokud jste si ji dodnes neoblíbili, krásně jí zamaskujete ovocem, semínky a arašídy. Pojďme na to.

    Číst celý článek

    Ovesné palačinky s mraženým ovocem – zdravější verze ověřené klasiky 👍

    20.11.2020

    Jistě máte oblíbený recept na palačinky, ale dnes se naučíte zdravé palačinky z rozmixovaných vloček. Hlavní výhodou je vysoký obsah vlákniny, která vás zasytí na delší dobu. Palačinky tak nahradí i oběd nebo večeři, a díky proteinové směsi Blendea SUPERPROTEIN prospějete i kloubům, svalům, vlasům a nehtům.

    Číst celý článek

    Pomazánka z pečené dýně s cuketou, cizrnou a rozmarýnem (hebká jako obláček 🎃☁️ )

    18.11.2020

    Dýně sem, dýně tam.. Právě teď jsou prostě všude, takže je potřebujeme rychle, a hlavně různorodě zpracovat. Pomazánka z pečené dýně je jemná, zdravá a díky dalším surovinám dokonale výživná. V lednici vydrží přes 3 dny, takže máte o zdravé a chutné sváče postaráno. Jak na to?

    Číst celý článek

    Dýňový cheesecake z BeBe sušenek (navodí pravou podzimní atmosféru 🥧 )

    11.11.2020

    Podzim s sebou přináší sezonní suroviny, které v ostatních ročních obdobích v kuchyni moc nepoužíváme. Byla by ale škoda neužít si gastronomicky tuto část roku na plné obrátky. Pojďme si udělat dýňový “čískejk”. Jeho chuť mile překvapí vás i každého, kdo ho ochutná. Věřte mi, já ho doma málem nestihla ani nafotit, jak rychle zmizel […]

    Číst celý článek

    Mini dortíky s řeckým jogurtem (pro malé i velké princezny 👸 )

    28.10.2020

    Jogurtové mini dortíky s ovocem potěší vaši štíhlou linii a při jejich zdobení se vyřádí i vaše malá princezna 🙂 Udělejte si hezké odpoledne a připravte si tuto nenáročnou, lehkou pochoutku.

    Číst celý článek

    Batátový krém s červenou čočkou a kokosovým mlékem (hřejivá podzimní exotika 🍠 )

    22.10.2020

    Batát je taková sladší, výživnější brambora. Skvěle se hodí do krémových polévek, které promění na hřejivou podzimní pochoutku. Červená čočka doplní vlákninu a minerály a chilli vás krásně prohřeje, až vám bude chladno. Jednoduše, polévka je grunt a tato poctivá batátovka zachutná celé rodince 🙂

    Číst celý článek

    Skořicové overnight oats s ovocem a SUPERGREENS (napumpujte se vitamíny 💚 )

    09.10.2020

    Večer naplníte zavařovačku samými dobrými surovinami a necháte přes noc uležet. Ráno na vás bude v lednici čekat sytá a sladká snídaně plná vitamínů do sychravého dne. Přesně tak jednoduchý je recept na overnight oats s ovocem, skořicí a Blendeou SUPERGREENS.

    Číst celý článek

    Švestkové knedlíky s tofu a pudingem z Blendea SUPERBEAUTY (přivítejte podzim 🍁)

    21.09.2020

    Švestkové knedlíky mohou být gastronomickým vrcholem švestkové sezony, která vrcholí právě koncem září. Abychom klasický recept našich babiček zmodernizovali a připravili jeho novou, zajímavější verzi, tvaroh vyměníme za tofu a knedlíky ozvláštníme pudinkovou omáčku se směsí Blendea SUPERBEAUTY.

    Číst celý článek

    Podzimní hummus z červené čočky jako sytá, zdravá imunitní svačinka do upršených dnů (zahřeje na srdíčku 💛 )

    02.09.2020

    Hummus z červené čočky je nutričně stejně bohatý, jako jeho cizrnový bráška. Do půl hodinky máte hotovo. Jásat bude návštěva, děti a vy také. Hummus je sytý, zdravý a velice chutný. Navíc díky směsi Blendea SUPERBOOST přirozeně podpoří imunitu na nadcházející podzim.

    Číst celý článek