Jak úspěšně naplnit novoroční předsevzetí?

Chystáte životní změnu a chcete udělat krok vpřed? Úderem Nového roku všichni sršíme odhodláním  a těšíme se na nové já.Ale ruku na srdce, neopakuje se podobná situace každý rok? Téměř všichni máme něco, co potřebujeme změnit. Hubneme, přestáváme kouřit, chceme cestovat a vydělat více peněz. Měli bychom si uvědomit, že každý den je nový začátek.Velká změna neznamená jeden obrovský krok, ale tisíc malých. Pojďme se tento rok překonat a společně dosáhnout všech cílů, nejen těch novoročních.  

Chystáte životní změnu a chcete udělat krok vpřed? Úderem Nového roku všichni sršíme odhodláním  a těšíme se na nové já.

Ale ruku na srdce, neopakuje se podobná situace každý rok? Téměř všichni máme něco, co potřebujeme změnit. Hubneme, přestáváme kouřit, chceme cestovat a vydělat více peněz. Měli bychom si uvědomit, že každý den je nový začátek.

Velká změna neznamená jeden obrovský krok, ale tisíc malých. Pojďme se tento rok překonat a společně dosáhnout všech cílů, nejen těch novoročních.  

zdravá žena v Novém roce

Chcete být zdravější, hezčí a úspěšnější? Novoroční předsevzetí máte ve svých rukou.

 

Prvořadá je silná vůle a skutečný zájem o změnu

Tentokrát začněte jinak. Nastartujte rok s konkrétním plánem, změnou v hlavě a pozitivním přístupem. Připravila jsem 5 bodů, které by měli pomoci dosáhnout vašeho cíle. Pojďme je společně promyslet!

1./ Stanovte si konkrétní cíl, kterého chcete dosáhnout

A nebuďte obecní. Vezměte to pěkně  zostra. Potřebujete shodit nějaké to kilo tuku? Vezměte si papír,  tužku a napište si to. Kolik kilogramů  chcete  zhubnout? Do kdy? Vše si jasně určete.  

Potom se nemůže stát, že na konci ledna zapomenete, s čím jste to vlastně začali. Použijte diář. Pokud věříte v to, že váš cíl je reálný a zvládnutelný, gratuluji! První krok máte za sebou.

 

Úkol pro vás:

Vezměte si tužku a papír. Napište 3 konkrétní cíle, kterých chcete v roce 2018 dosáhnout. Potom napište ke každému cíli datum, do kdy chcete své plány realizovat. Je to vaše smlouva se sebou samým. Vylepte si to na místě, které máte neustále na očích. Použijte diář, nástěnku nebo  dveře od toalety,  ať je to vidět!

 

 

motivační diář

Vytvořte si motivační diář a zapište do něho vaše myšlenky, plány a cíle.

 

2./ Víte, jak sníst slona? Rozkrájíte  ho na malé kousky! 

Pokud máte před sebou velký úkol, rozdělte ho na několik dílčích cílů, které budou snadněji splnitelné. Změnu neuspěchejte. Ani Řím nepostavili za noc.

Není důležité, jak velká změna se povede během ledna, nýbrž to, že pořád jdete kupředu. Stanovte si malé, jednotlivé kroky, kterými začnete.

Přestanete pít slazené nápoje? Zařadíte zeleninu do svého jídelníčku? A co cvičení? Na začátku ledna jsou posilovny téměř plné, k prasknutí. Na konci měsíce je tomu jinak. Můžete začít dvakrát týdně se svižnou procházkou, posilovnu přidáte později.

Soustřeďte se na pokrok, jakého jste dosáhli a radujte se z maličkostí. Buďte pyšní, když si koupíte první pernamentku do fitka nebo zredukujete  krabičku cigaret na polovinu! Začněte pozvolna.

 

Úkol pro vás:

V předchozím bodě jste vypsali ty nejdůležitější cíle. Je na čase je začít realizovat.

Napište si ke každému bodu 3 konkrétní činy, kterými v lednu začnete Ale pozor! Musí to být maličkost.Vraťme se k našemu příkladu hubnutí. Pro inspiraci my si píšeme:

Užívání blendea SUPERGREENS

Blendea je zdravá směs zelených superpotravin, kterou můžete v Novém roce nahradit kávu. Nakopne vás stejně dobře. 

 

3./ Vykřičte to do světa

Ať už chcete změnit cokoliv, svěřte se svým blízkým a kamarádům. Získáte podporu a závazek zároveň. Ušijte si na sebe potřebný bič.

Můžete využít  i kouzlo sociálních sítích. Hrdě oznamte svou chystanou změnu. Všichni, kteří se o své plány a cíle podělí, mají větší šanci na dosáhnutí úspěchu. Nebojte se o svých plánech mluvit. Budete tak inspirovat i své okolí.

Uvidíte, že v tom nejste sama. Zcela jistě se vás v brzké době někdo zeptá, jak se vám daří změnu realizovat. Možná to bude trochu stresující, ale už jen kvůli tomu budete chtít vytrvat.

Studie realizovaná v USA vše potvrzuje. Zabývala se pozorováním 33 lidí v procesu hubnutí, kteří pravidelně blogovali nebo zveřejňovali on-line své zkušenosti se ztrátou hmotnosti. Veřejné sdílení úspěchů a překážek pomohlo účastníkům s odhodláním a dosáhnutí stanovených cílů.

Profesorka Sonya Grier ke studii dodává: „Sdílení důvěrných informací a fotografií s cílem snižování hmotnosti ve virtuálním světe je klíčovým faktorem v motivaci chování, které pomáhají lidem dosáhnout jejich cílů“

 

Úkol pro vás:

Možná tušíte, co teď bude následovat. Pro začátek vyberte ze svého okolí jednu osobu a podělte se s ní. Řekněte jí všechno. Je to pro vás maličkost? V tom případě vyberte osoby tři, ale pozor! Vyberte někoho ze širšího okolí.

A pokud máte dostatečné přesvědčení o stanoveném cíli, připravte si text a oznamte změnu na svém facebookovém profilu. Budete překvapená, kolik pozitivních ohlasů si přečtete. Klidně se pochlubte i na našem facebooku Blendea SUPERGREENS

 

zdravá během zimy

Vaším úspěchem jehned první krok vpřed.

 

4./ Vaším vnitřním motorem není motivace, ale chtíč

Krátkodobě se můžete inspirovat obrázky vysněného cíle, nebo citáty, které vaši změnu vystihují. Ale změnu byste měli chtít především vy sami. Proč si dávat novoroční předsevzetí, když o něm nejsem tak moc přesvědčený?

Ivo Toman říká “představujte si”.  Někdo tomu říká vizualizace. Hubnete? Zavřete oči a každý den si představujte sama sebe po dosáhnutí cíle. Jak vypadáte a jak se cítíte? Určitě skvěle.

 

Úkol pro vás:

Rozepište si své osobní “proč”. Jaké jsou vaše vnitřní důvody? Co změnou získáte? A čeho dosáhnete? To musíte vědět. Co je psáno, to je dáno.  Pevně věřím tomu, že vaším “proč” není názor partnera nebo jiných lidí 🙂

 

5./ Buďte jako houba a nasávejte nové informace

Mějte v zásobě informační zdroje, které se stanou studnicí vaší inspirace, znalostí a třeba i motivace. Můžete navštívit knihovnu, různé internetové stránky a magazíny. Velmi dobře fungují komunity lidí, které řeší podobné předsevzetí jako vy. Nejjednodušší cesta k nim je skrze facebook, kde se tvoří skupinky lidí pod různými názvy.

 

Úkol pro vás:

Vyhledejte si a uložte 5 odkazů, které budete pravidelně pročítat. Pokud se zaměřujete na zdravý životní styl, inspirovat vás může například hubnoucí blog slimming.cz.

Vyhledejte komunity lidí, přidejte se k nim a napište nějaký pěkný příspěvek. Můžete jim oznámit své rozhodnutí a určitě vás podpoří.

tělesná váha

Ať už je váš cíl jakýkoliv, s pevnou vůlí a silným vnitřním motorem zvládnete vše.

 

Nový rok čeká na vaše nové já

Teď už jen do toho. S vlastním  odhodláním  a jasným plánem není jiná možnost, než-li dosáhnout své vytoužené změny. Pokud se pečlivě připravíte, uspějete.  Udělejte to tento rok jinak, buďte připravená. Nedopusťte, aby se z velkého plánu stala prázdná slova. Držíme palce.

DÁLE ČTĚTE: Proč je kyselina listová nenahraditelnou živinou pro celé tělo? 

 

autor

    Květa Bezuchová

    Baví mě sepisovat poznatky do užitečných článků a rozhovorů, které mají přidanou hodnotu. S mým tělem budu až do konce života, a tak mi rozhodně není lhostejné, čím ho vyživuji. Základ informací jsem načerpala z kurzu pro výživové poradce zakončený certifikační zkouškou MŠMT. Mám ráda inspiraci, která je všude kolem v podobě zajímavých životních příběhů a ráda tyto zkušenosti sepisuji a předávám lidem v podobě inspirativních rozhovorů.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Kdo hodně čte, hodně se dozví 🙂

    Čtěte další užitečné články

    Houba reishi má příznivý vliv na střevní bakterie u myší, potvrzují vědci

    11.07.2019

    Kdo houbu denně sní, k tomu lékař nechodí. Vědci tvrdí, že účinné látky asijské houby mohou bakterie ve vašem břichu změnit k lepšímu. Změnou střevních bakterií houba reishi (Ganoderma lucidum) brání a zamezuje symptomům obezity u myší – včetně zvyšování tělesné hmotnosti a inzulínové rezistence.

    Číst celej článek

    Detoxikace plic vám prodlouží život. Jak plíce vyčistit a už nikdy nesáhnout po cigaretě?

    04.07.2019

    Konečně jste udělali ten velký krok správným směrem – rozhodli jste se přestat kouřit a zahodili jste svou poslední cigaretu. Tím to však ještě nekončí a k vítězství v podobě zdravého těla a čistých plic je ještě daleko. Poradíme vám, jak plíce zanesené od kouření vyčistit a co všechno vás ještě může čekat v cestě za zdravými plícemi.

    Číst celej článek

    Pomozte Vláďovi a jeho rodině. Každá koruna se počítá

    25.06.2019

    Dvaačtyřicetiletý Vladimír Mikuláš je hrdý tatínek 4 letých dvojčat Samuela a Gabriela a manžel úžasné Denisy. Když před 2 roky s Denisou plánovali svatbu, diagnostikovali mu zákeřnou nevyléčitelnou nemoc amyotrofickou laterální sklerózu (ALS) neboli Lou Gehrigovu nemoc.

    Číst celej článek

    10 mýtů o “zdravé” snídani aneb proč jsou instagramové snídaně blbost

    25.06.2019

    Ráno při snídani zapnete Instagram, chleba se sýrem v druhé ruce, slintáte nad nádhernými snídaněmi ostatních. Macaté toasty natřískané slaninkou a majonézou, nutella vyvěrající z croissaintu, mrakodrap máslem pořádně promaštěných tlustých palačinek s řádně naloženou vrstvou karamelu a marmelády, pudinkové koblížky. K tomu jahodové latte a muffin ze Starbucks jako sladká tečka.

    Číst celej článek

    Spirulinou zvýšíte sportovní výkon a spalování tuků, potvrzuje studie

    20.06.2019

    Spirulina je modrozelená sinice, která je bohatým zdrojem aminokyselin, minerálů, vitamínu C a vitamínu E. Spirulina má také antioxidační vlastnosti a bylo prokázáno, že chrání před oxidačním poškozením při cvičení. Nedávný výzkum potvrdil, že suplementace spiruliny zvyšuje výkon a oxidaci (neboli spalování) tuků. Únavový bod oddaluje o celých 24 %, oxidaci tuků zvyšuje o 10,9 […]

    Číst celej článek

    MSM uleví pacientům s osteoartrózou, potvrzují vědci

    18.06.2019

    Vědci potvrdili protizánětlivé účinky MSM (methylsulfonylmethan). Jess Halliday uvedla, že nová studie naznačuje, že MSM významně snižuje bolest u pacientů trpících osteoartrózou.

    Číst celej článek

    Kosmetika není vždy šetrná a bezpečná pro všechny typy pleti. Jaké mohou být negativní vlivy?

    11.06.2019

    Kosmetika pro nás v mnohých případech znamená péči, pomoc, zkrášlení, změnu k lepšímu, dokonce i zvýšení sebevědomí. Jsou ale případy, kdy nám mohou kosmetické složky nemálo zavařit. Podívejte se s námi na případy, kdy vám může kosmetika uškodit a jaké jsou její negativní vlivy a dopady na naši po kráse a zdraví toužící pleť.

    Číst celej článek

    6 vlivů kradoucích vlasům pevnost, lesk, objem a krásu. Jak je porazit?

    04.06.2019

    S našimi vlasy bychom neměli bojovat. Měly by být naší ozdobou, naší korunou. Ne vždy se nám ale podaří odejít z domu s dokonalou hřívou. Někdy nás vlastně problémy s vlasy mohou pěkně potrápit – ať už jde o vypadávání, lupy anebo zkrátka zničené pramínky a roztřepené konečky. Poradím vám, jak docílit zdravých a krásných vlasů i bez kadeřníka.

    Číst celej článek

    5 běžných, každodenních vlivů, které škodí pleti a dělají ji starší

    30.05.2019

    RYCHLÝ RECEPT NA ROZŇASJUÍCÍ MASKU s Blendeou, medem a jogurtem:

    Číst celej článek

    Syndrom vyhoření a 10 rozumných tipů, jak mu předcházet ‍

    16.05.2019

    Syndrom vyhoření je stav emocionálního vyčerpání, který je často spojený se ztrátou zájmu o profesní a pracovní povinnosti či postup, nebo dokonce o zaujetí v osobním životě člověka.  Často vede právě k poklesu efektivity práce či ke deprimujícím stavům. Syndromem vyhoření trpí až 20 % Čechů. Jaké jsou příznaky, projevy a jak syndromu vyhoření zabránit? Syndrom vyhoření […]

    Číst celej článek