Cuketovo-ovocné lívance nasladko a bez lepku

Cuketa je zdravá, ale hlavně chuťově neutrální, takže ji využijete i ve sladké kuchyni. Tyhle nadýchané lívanečky považujte za maximálně zdravou snídani nebo svačinku. A nezapomeňte je přibalit dětem do školy. Budou je chtít znovu..:)

Cuketa je zdravá, ale hlavně chuťově neutrální, takže ji využijete i ve sladké kuchyni. Tyhle nadýchané lívanečky považujte za maximálně zdravou snídani nebo svačinku. A nezapomeňte je přibalit dětem do školy. Budou je chtít znovu..:)

Cuketovo-ovocné lívance nasladko a bez mouky

  • Doba přípravy: 30 minut
  • Náročnost: lehká
  • Množství: 1 porce

cuketovo-ovocné lívanečky

Na 1 porci (7 malých lívanečků) budete potřebovat:

  • ½ hrnku mouky (200 ml) – já použila hladkou kukuřičnou
  • ¼ najemno nastrouhané cukety
  • 1 lžička kypřícího prášku
  • Čokoládové steviové kapky – můžete použít jiné sladidlo jako banán či nějaký sirup
  • 2 – 3 lžíce mraženého lesního ovoce
  • Mletá lněná semínka
  • Mandlové mléko
  • 1 lžička Blendea SUPERGREENS

Blendea koupit

Postup přípravy:

Jako první si připravíme “vajíčko”, tedy zahušťovadlo z mletého lněného semínka, které připravíme z lžičky semínek a 3 lžiček vody. Mezitím si nastrouháme cuketu a necháme rozmrazit lesní ovoce, případně můžete použít mikrovlnku.

Je důležité, aby ovoce nebylo studené, jinak se protáhne doba opékání na pánvi. V misce pak smícháme mouku, kypřící prášek a Blendeu a postupně přilijeme mandlové mléko se sladidlem a „vajíčkem“. Nakonec přidáme i cuketu s ovocem. Těsto by mělo mít tužší konzistenci, aby se lívance dobře obracely.

Z takto hotové směsi vytvoříme lívance, které opečeme z obou stran. Osobně se mi osvědčilo stáhnout plamen a přiklopit pánev pokličkou, díky čemuž se krásně zatáhne i horní strana a lívance jdou krásně otočit.

cuketovo-ovocné lívance recept

Naučte se cuketu použít kdekoliv v kuchyni. V lívancích ji zaručeně nepoznáte. 

 

Účinky použitých surovin:

  • Lesní ovoce je ještě lepším zdrojem vitaminu C než jsou citrusy, který pomáhá k lepší vstřebatelnosti železa.
  • Zařazením cukety do svého jídelníčku do sebe dostanete více potřebných vitaminů a minerálů jako jsou například mangan, fosfor a vitamín A. Navíc ji v jídle neucítíte, takže ji můžete přidávat právě i do sladkých jídel.
  • Lněná semínka, která předem pomelete, dodají obří množství omega 3 mastných kyselin. Ořechy a semínka obsahující tento typ tuků je vhodné skladovat v lednici.
  • Blendea SUPERGREENS se skládá z mladého ječmene, pšenice, chlorelly a spiruliny. Tyto látky spolu v kombinaci tvoří zdravou směs, která vám pomůže s trávením, detoxikací těla a dodá přirozenou energii. Objednejte si ji ideálně hned. 

 

Vyzkoušejte také ostatní smoothies…

smoothie s grapefruitem a blendeou

…nebo domácí ovocné šťávy:

autor

    Lucie Štírská

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Kdo hodně čte, hodně se dozví 🙂

    Čtěte další užitečné články

    Lehký a vláčný mrkvový dort z kokosové mouky pro každou příležitost 🍰

    01.04.2021

    Není mrkvový dort jako mrkvový dort. Jedno ale všechny ty recepty spojuje. Neskutečná vláčnost. Mrkev je totiž zázračná ingredience. Zajišťuje nadýchanost těsta a navíc obsahuje mnoho tělu prospěšných látek jako je třeba betakaroten, který se v těle přeměňuje na důležitý vitamin A. Můj recept na mrkvový dortík je bez lepku, plný výživných bílkovin a přitom […]

    Číst celý článek

    Veganská velikonoční vajíčková pomazánka bez vajec (s fazolemi) 🌱💚

    26.03.2021

    Veganská kuchyně není vůbec složitá, jak se někomu může zdát. Chuťově i výživově lze nahradit témeř vše. My pro vás tentokrát máme recept na veganskou vajíčkovou pomazánku. Ano, plně veganskou, takže bez vajec 😋 Můžete ji servírovat třeba s topinkami na Velikonoce, které už klepou na dveře. Tajemství chuti vajíček je v černé soli. Na […]

    Číst celý článek

    Ovesný kakaový chlebíček s vlašskými ořechy

    15.03.2021

    Máte chuť na sladké, ale nechcete z toho mít špatný pocit? Zároveň chcete doplnit vlákninu, bílkoviny a chcete se cítit nasycení? 10 porcí vydatného kakaového chlebíčku připravíte za 40 minut.

    Číst celý článek

    Krémová čočková polévka plná rostlinných bílkovin a vlákniny 🌾🌱

    03.03.2021

    Červená čočka je pro lidské tělo velice přínosná. Obsahuje spoustu železa i bílkovin, proto je vhodná pro vegetariány nebo vegany. Navíc v tomto zeleninovém krému je její chuť téměř neodolatelná.

    Číst celý článek

    Strouhaný tvarohový koláč plný bílkovin. Křehký, jemný a lahodný přesně jak má být 🥰

    22.02.2021

    Výživová poradkyně Kristýna Volfová se s námi podělila o recept na strouhaný koláč, který obsahuje spoustu bílkovin. Je výživný, rychlý, chutný a vydá na celý pekáč (cca. 12 – 15 kousků).

    Číst celý článek

    Valentýnské ovocné palačinky s jogurtem plné lásky ❤️🍓

    12.02.2021

    Překvapit svou drahou polovičku krásnou snídaní je občas potřeba a palačinky jsou vždy ta správná volba. Dají se udělat na milion způsobů, což nám otevírá téměř nekonečné možnosti, jak toho druhého překvapit. Co třeba palačinky ve tvaru srdce s hromadou ovoce?

    Číst celý článek

    Kokosová srdíčka v hořké čokoládě přesně jako z cukrárny 💜🖤💜

    28.01.2021

    Pro krásně vypadající a lahodné koláčky nemusíte běžet do cukrárny. Se špetkou šikovnosti si ukázková kokosová srdíčka připravíte sama doma. Potřebujete jen pár surovin a chvilku času 🙂 Už se taky těšíte na víkendový dezertík?

    Číst celý článek

    Nízkokalorický banánový chlebíček ze špaldové mouky s borůvkami

    19.01.2021

    Že se nedá mlsat bez výčitek? Nesmysl! Mám pro vás jednoduchý recept na banánový chlebíček s borůvkami s pouhými 164 kcal na porci. Navíc obsahuje suroviny, které jsou pro tělo velice prospěšné. Chuť banánového chlebíčku je naprosto dokonalá. Díky přidanému tvarohu docílíte té nejvláčnější textury a borůvky uvnitř dodají lehkost na jazyku.

    Číst celý článek

    Extra výživné, kapustovo-ovocné smoothie s Blendea SUPERGREENS 🥬

    02.12.2020

    Ano, uznáváme, kadeřavá kapusta v Česku není příliš preferovanou zeleninou, ale to je věčná škoda. Proč? Protože je to jedna z nejvýživnějších, a tedy i nejzdravějších listových zelenin. A pokud jste si ji dodnes neoblíbili, krásně jí zamaskujete ovocem, semínky a arašídy. Pojďme na to.

    Číst celý článek

    Ovesné palačinky s mraženým ovocem – zdravější verze ověřené klasiky 👍

    20.11.2020

    Jistě máte oblíbený recept na palačinky, ale dnes se naučíte zdravé palačinky z rozmixovaných vloček. Hlavní výhodou je vysoký obsah vlákniny, která vás zasytí na delší dobu. Palačinky tak nahradí i oběd nebo večeři, a díky proteinové směsi Blendea SUPERPROTEIN prospějete i kloubům, svalům, vlasům a nehtům.

    Číst celý článek
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]