Velký jarní detox plán pro všechny odhodlané

Je tu jaro a s ním i čas na velkou jarní očistu. Možná už máte doma vygruntováno, odlehčili jste svůj šatník a provedli i očistu zahrady tak, abyste se mohli kochat krásou barevných jarních květů.Jarní očista není od věci v domácnosti, v šatníku, na zahradě. Měla by se však týkat i nás samotných, našeho těla, našich orgánů a jídelníčku.

Je tu jaro a s ním i čas na velkou jarní očistu. Možná už máte doma vygruntováno, odlehčili jste svůj šatník a provedli i očistu zahrady tak, abyste se mohli kochat krásou barevných jarních květů.

Jarní očista není od věci v domácnosti, v šatníku, na zahradě. Měla by se však týkat i nás samotných, našeho těla, našich orgánů a jídelníčku.

 

S jarní únavou i detoxem pomůže Blendea SUPERGREENS

Popořte celkovou očistu těla i mysli směsí Blendea SUPERGREENS.

  • Jediná lžička směsi zelených superpotravin se silným detoxikačním účinkem denně vám pomůže ustálit trávení, zlepšit stav pleti a nabije energií.
  • Vychutnejte si zdraví přímo z přírody obsažené v unikátní směsi zeleného ječmene, mladé pšenice, spiruliny a chlorelly.

ukaž zdravotní účinky Blendea

 

Plánujete velkou jarní očistu a nevíte, jak na to? Pomůže vám náš velký jarní detox plán!

jarni_detoxikace

Úroda ze zahrádek je pro jarní detox to nejvhodnější

1. Připravte se na detox se vším všudy

Stejně jako při hubnutí, při osvojování si nových zvyků nebo při zásadních životních změnách je i při detoxikaci klíčovým faktorem motivace.

Vymanit se ze zaběhnutých návyků, zvládnout své chutě, skutečně očistit jídelníček rozhodně není jen tak. Aby se vám to povedlo, potřebujete především dostatečnou motivaci.

Jak se motivovat?

Stanovte si konkrétní cíle a odměny. Můžete si například říct, že na dva týdny očistíte svůj jídelníček, a pokud se vám to povede, koupíte si něco hezkého na sebe. To zní dobře, ne?

Ještě lépe mohou znít tyto motivační cíle:

  • Chci zažít ten pocit lehkosti.
  • Chci cítit, že jsem fit.
  • Chci udělat něco pro sebe.
  • Chci být zdravější a krásnější.
  • Chci zapracovat na své kondici.

detoxikacni_jidelnicek

Zdraví a krása je skutečně hlavně v tom, co jíme

2. Dejte své jarní očistě konkrétní podobu

Jarní očista má mnoho podob, důležité je vybrat si jednu a té se držet. Měli byste si rozmyslet, zda vaše očista bude krátkodobá nebo dlouhodobá. Doba detoxikace určuje, jak bude vypadat váš jídelníček.

Nezapomeňte, že každé očistě by navíc měla předcházet přípravná fáze a přechod do běžného režimu by měl být postupný.

Ideální je očistě věnovat asi dva týdny, neměla by přitom být nějak drastická.

Jarní očistě, resp. půstu se na svém webu věnuje i vyhlášená výživová poradkyně Margit Slimáková. Ta objasňuje svůj pohled:

„Lepší jsou méně razantní, avšak zvládnutelná pravidla. Přísný půst pozbývá význam, pokud se při něm trápíme hladem. Nakonec ho stejně psychicky neustojíme. Moc smyslu nemá ani postit se jen pár dnů v roce, když pak po zbytek dnů jíme stravu z fast foodů.“/1/

Inspirací může být i video, kde Margit představuje svůj jídelníček:

TIP: Podrobný článek o půstu a hladovce

3. Očistěte jídelníček

V době jarní očisty jsou nežádoucí veškeré polotovary, umělá dochucovadla, konzervanty a barviva. Očistný jídelníček by měl odlehčit detoxikačním orgánům, ty tak získají prostor pro neutralizaci škodlivin usazených v organismu. Nežádoucí je také alkohol a nikotin. Vyplatí se omezit příjem masa a uzenin, mléčných výrobků, cukrovinek, bílého cukru nebo kofeinu.

TIP: Éčka v potravinách – které škodí a které ne? 

Základem jarní očisty by měly být obiloviny, semínka, ovoce a zelenina, mladé zelené rostlinky, jarní výhonky, bylinky a klíčky. Takováto strava je plná živých enzymů, vitamínů a minerálů, které se postarají o regeneraci celého těla.

Podpoří činnost vnitřních orgánů. Fungují jako antioxidanty. Díky obsahu vlákniny navíc zajistí důkladnou očistu střev a lepší vylučování škodlivin. Významný je také obsah chlorofylu, kterému jsou připisovány detoxikační účinky.

Vysoký podíl chlorofylu najdeme v zelených potravinách. Proto jsou také zelené potraviny jako chlorella, spirulina, mladý ječmen nebo zelená pšenice ideální součástí každé detoxikační kúry. Jarní očista s nimi dostane nový rozměr!

 

VIDEO: 4 detoxikační potraviny do smoothies.

 

Jak povzbudit vnitřní očistu organismu?

A nezapomeňte na dostatečný pitný režim!

Bez vody není život. Bez vody není ani detoxikace. Vylučování škodlivin ven z těla probíhá prostřednictvím vody. Voda je nezbytná pro většinu biochemických reakcí v organismu, tedy i těch metabolických a detoxikačních.

jarni_ocista

Důslednou detoxikací se budete cítit lehká jako pampeliška.. 🙂

4. Berte to s lehkostí

Jarní očista, jakýkoliv detox a nakonec i hubnutí může být zábava. Pokud si stanovíte cíle, budete pracovat s odměnami a pochvalami, může to být příjemný způsob jak kompletně změnit svoji životosprávu.

Může jít o první kroky k vašemu zdravějšímu životu. Držte se proto plánu, ale nevzdávejte se po prvním klopýtnutí. Odpusťte si případné prohřešky proti očistě.

Hledejte zdravější alternativy potravin

  • Pokud vás například honí chutě na sladké, než sáhnete po své oblíbené cukrovince, zkuste si nejprve dát některé ze sladkého ovoce. I ovoce obsahuje jednoduché cukry, ale s nimi i mnoho vitamínů a dalších cenných látek.
  • Možná máte rádi chroupání slaných brambůrek, mnohem zdravější chroupání vám skýtají oříšky. Chutnají výborně a ještě jsou zdrojem vzácných nenasycených mastných kyselin.
  • Jestli máte pocit, že potřebujete nějaký životabudič, vyměňte kávu třeba za zelený čaj. I zelený čaj vás nabije energií a také dávkou antioxidantů. Jako životabudič funguje i směs zelených superpotravin Blendea SUPERGREENS.

 

VIDEO: Vyzkoušejte detoxikační smoothie ze špenátu, ananasu, zeleného jablka, máty, citronu, Blendey SUPERGREENS a kokosové vody

 

Objevujte!

Objevujte nové chutě, barvy, vůně a pokrmy, které jsou zdravé, a přitom chutné a nápadité. Může jít třeba o nejrůznější kombinace smoothies. Tipy a recepty najdete i u nás na blogu!

pohyb_a_detoxikace

Pohyb, pitný režim a zdravá strava vás zbaví toxinů a to i bez nákupu doplňků

5. Buďte aktivní

Jarní očista může být pomocníkem proti jarní únavě. Strava plná živých enzymů vás nabije energií. Stejně tak vám prospěje energie slunečních paprsků, která se v lidském těle proměňuje na vitamín D. Pohyb venku udělá dobře na těle i na duši. Pokud to s jarní očistou myslíte vážně, jděte ven, a nadechněte se čerstvého vzduchu.

Je to jednoduché, zapojte do své jarní očisty hluboké dýchání. Hluboké dýchání povzbuzuje vnitřní očistné procesy. Každým nádechem dodáváte buňkám svého těla tolik potřebný kyslík. Čím více, tím lépe.

Okysličením buněk podpoříte také prostřednictvím pohybu. Fyzická aktivita vede k lepšímu prokrvení, tím i okysličení tkání. Podporuje činnost vnitřních orgánů, je nezbytná pro správnou funkci střev. S pohybem také dochází k aktivaci lymfatického systému, a tím i zvýšenému odplavování škodlivin z tkání.

Prostřednictvím pohybu také můžete aktivovat svůj metabolismus, i ten bazální. Pohyb totiž pomáhá utváření svalové hmoty. Svaly přitom spotřebují více energie než tuky (i v klidovém stavu).

To potvrzuje i lékař a obezitolog z III. interní kliniky LF UK a Všeobecné fakultní nemocnice Martin Matoulka, Ph. D:

„Jedinou cestou, jak zrychlit metabolismus, je postupně vybudovat svaly. Tím se zvýší zastoupení tkáně, která v době klidu pálí energii.“/5/

Náš tip! Pokud usilujete o vybudování svalové hmoty, přijdou vám vhod bílkoviny. Velkou dávku kvalitních bílkovin najdete ve směsi Blendea SUPERGREENS.

Zajímají vás více o detoxikaci? Užitečné informace najdete v těchto článcích:

citrusove_smoothie

Blendea SUPERGREENS je směs zelených superpotravin vhodná do jakéhokoliv smoothie

ČTĚTE DÁLE: Superpotraviny z pohledu historie i současnosti.

autor

    Radka X Křivánková

    Popsala jsem stohy papírů. Zaplnila jsem nespočet webových stránek články o zdravé výživě a životním stylu. A přece je pro mě toto téma nadále nevyčerpatelnou studnicí. Jíst zdravě je jednoduché. Klíčem je spokojenost. Cílem je cítit se dobře. A přece se mnoho z nás trápí s tím, co jíst, kdy jíst, jak jíst. A přece jsou tu věčné diety založené na omezování a nespokojenosti se sebou samým. Tak jsem stvořila PARADOX dietu, dietu zaměřenou na spokojenost.

    Napsat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Kdo hodně čte, hodně se dozví 🙂

    Čtěte další užitečné články

    Houba reishi má příznivý vliv na střevní bakterie u myší, potvrzují vědci

    11.07.2019

    Kdo houbu denně sní, k tomu lékař nechodí. Vědci tvrdí, že účinné látky asijské houby mohou bakterie ve vašem břichu změnit k lepšímu. Změnou střevních bakterií houba reishi (Ganoderma lucidum) brání a zamezuje symptomům obezity u myší – včetně zvyšování tělesné hmotnosti a inzulínové rezistence.

    Číst celej článek

    Detoxikace plic vám prodlouží život. Jak plíce vyčistit a už nikdy nesáhnout po cigaretě?

    04.07.2019

    Konečně jste udělali ten velký krok správným směrem – rozhodli jste se přestat kouřit a zahodili jste svou poslední cigaretu. Tím to však ještě nekončí a k vítězství v podobě zdravého těla a čistých plic je ještě daleko. Poradíme vám, jak plíce zanesené od kouření vyčistit a co všechno vás ještě může čekat v cestě za zdravými plícemi.

    Číst celej článek

    Pomozte Vláďovi a jeho rodině. Každá koruna se počítá

    25.06.2019

    Dvaačtyřicetiletý Vladimír Mikuláš je hrdý tatínek 4 letých dvojčat Samuela a Gabriela a manžel úžasné Denisy. Když před 2 roky s Denisou plánovali svatbu, diagnostikovali mu zákeřnou nevyléčitelnou nemoc amyotrofickou laterální sklerózu (ALS) neboli Lou Gehrigovu nemoc.

    Číst celej článek

    10 mýtů o “zdravé” snídani aneb proč jsou instagramové snídaně blbost

    25.06.2019

    Ráno při snídani zapnete Instagram, chleba se sýrem v druhé ruce, slintáte nad nádhernými snídaněmi ostatních. Macaté toasty natřískané slaninkou a majonézou, nutella vyvěrající z croissaintu, mrakodrap máslem pořádně promaštěných tlustých palačinek s řádně naloženou vrstvou karamelu a marmelády, pudinkové koblížky. K tomu jahodové latte a muffin ze Starbucks jako sladká tečka.

    Číst celej článek

    Spirulinou zvýšíte sportovní výkon a spalování tuků, potvrzuje studie

    20.06.2019

    Spirulina je modrozelená sinice, která je bohatým zdrojem aminokyselin, minerálů, vitamínu C a vitamínu E. Spirulina má také antioxidační vlastnosti a bylo prokázáno, že chrání před oxidačním poškozením při cvičení. Nedávný výzkum potvrdil, že suplementace spiruliny zvyšuje výkon a oxidaci (neboli spalování) tuků. Únavový bod oddaluje o celých 24 %, oxidaci tuků zvyšuje o 10,9 […]

    Číst celej článek

    MSM uleví pacientům s osteoartrózou, potvrzují vědci

    18.06.2019

    Vědci potvrdili protizánětlivé účinky MSM (methylsulfonylmethan). Jess Halliday uvedla, že nová studie naznačuje, že MSM významně snižuje bolest u pacientů trpících osteoartrózou.

    Číst celej článek

    Kosmetika není vždy šetrná a bezpečná pro všechny typy pleti. Jaké mohou být negativní vlivy?

    11.06.2019

    Kosmetika pro nás v mnohých případech znamená péči, pomoc, zkrášlení, změnu k lepšímu, dokonce i zvýšení sebevědomí. Jsou ale případy, kdy nám mohou kosmetické složky nemálo zavařit. Podívejte se s námi na případy, kdy vám může kosmetika uškodit a jaké jsou její negativní vlivy a dopady na naši po kráse a zdraví toužící pleť.

    Číst celej článek

    6 vlivů kradoucích vlasům pevnost, lesk, objem a krásu. Jak je porazit?

    04.06.2019

    S našimi vlasy bychom neměli bojovat. Měly by být naší ozdobou, naší korunou. Ne vždy se nám ale podaří odejít z domu s dokonalou hřívou. Někdy nás vlastně problémy s vlasy mohou pěkně potrápit – ať už jde o vypadávání, lupy anebo zkrátka zničené pramínky a roztřepené konečky. Poradím vám, jak docílit zdravých a krásných vlasů i bez kadeřníka.

    Číst celej článek

    5 běžných, každodenních vlivů, které škodí pleti a dělají ji starší

    30.05.2019

    RYCHLÝ RECEPT NA ROZŇASJUÍCÍ MASKU s Blendeou, medem a jogurtem:

    Číst celej článek

    Syndrom vyhoření a 10 rozumných tipů, jak mu předcházet ‍

    16.05.2019

    Syndrom vyhoření je stav emocionálního vyčerpání, který je často spojený se ztrátou zájmu o profesní a pracovní povinnosti či postup, nebo dokonce o zaujetí v osobním životě člověka.  Často vede právě k poklesu efektivity práce či ke deprimujícím stavům. Syndromem vyhoření trpí až 20 % Čechů. Jaké jsou příznaky, projevy a jak syndromu vyhoření zabránit? Syndrom vyhoření […]

    Číst celej článek