• Domov
  • Recepty
  • Blog
  • Dýňová polévka s chilli, zázvorem a kokosovým mlékem (RECEPT)

Dýňová polévka s chilli, zázvorem a kokosovým mlékem (RECEPT)

Také už vás ta vtíravá zima a chladný vítr venku nebaví? Deka a horký čaj na zahřátí zdaleka nestačí?

Vyzkoušejte naši speciální dýňovou polévku s chilli a zázvorem, která vás zaručeně dokonale rozehřeje. Navíc vás díky použitým surovinám dobije energií a posílí vaše zdraví

Také už vás ta vtíravá zima a chladný vítr venku nebaví? Deka a horký čaj na zahřátí zdaleka nestačí?

Vyzkoušejte naši speciální dýňovou polévku s chilli a zázvorem, která vás zaručeně dokonale rozehřeje. Navíc vás díky použitým surovinám dobije energií a posílí vaše zdraví

Dýňová polévka s chilli, zázvorem a kokosovým mlékem

dýňová polévka z Hokaida
  • Doba přípravy: 30 minut
  • Náročnost: lehká
  • Množství: 2 porce

Ingredience:  

  • 1 menší dýně Hokaido
  • 3 mrkve
  • 100 ml kokosového mléka
  • 1 chilli paprička
  • kousek zázvoru
  • koriandr nebo petržel
  • hrst dýňových semínek
  • špetka skořice
  • čajová lžička Blendea SUPERGREENS
objednat blendeu

Postup přípravy:

Dýni rozkrojte na polovinu, zbavte semínek, rozkrájejte na malé kousky a dejte vařit nebo péct na 25 minut. Mrkev oškrábejte, nakrájejte na kousky a přidejte do hrnce k dýni. Uvařte vše ve vodě do měkka.

Po uvaření vylijte z hrnce většinu vody, nechte jen cca 2 centimetry po dně a tyčovým mixérem vše rozmixujte. Přilijte kokosové mléko, přidejte na kousky nakrájenou chilli papričku, zázvor, skořici a vše znovu pečlivě rozmixujte dohladka.

Pro ještě zdravější účinky vaší polévky přidejte lžičku zelené směsi Blendea SUPERGREENS. Polévku nakonec dozdobte dýňovými semínky, koriandrem nebo petrželkou. Podávejte ještě horkou.

TIP: Dýňová semínka jsou zdrojem nenasycených mastných kyselin, které snižují cholesterol, vysoký tlak i riziko infarktu. Pokud je nasucho opečete na pánvi, v polévce budou příjemně křupat. 

dýňová polévka z Hokaida recept

Dýně v kombinaci s mrkví a kokosovým mlékem vytvoří lahodnou sladkou kombinaci.
Zázvor vás zahřeje a díky chilli se vám zrychlí metabolismus. Dokonalý pokrm
🙂

Účinky použitých surovin:

  • Dýně obsahuje velké množství vitaminu B, beta-karotenu, vápníku a železa. Navíc dokáže dokonale prohřát organismus.
  • Mrkev umí předcházet mnoha onemocněním, jako jsou například kožní potíže, jaterní choroby, žloutenka, astma nebo střevní záněty.
  • Kokosové mléko dodává tělu železo a vlákninu, posiluje imunitu a snižuje vysokou hladinu krevního tlaku.
  • Zázvor působí protizánětlivě, posiluje imunitu, zahřívá organismus a stimuluje krevní oběh.
  • Chilli papričky stimulují krevní oběh a pomáhají s rychlejším trávením. A také zahřívají.
  • Směs 5 zelených superpotravin Blendea SUPERGREENS posiluje imunitu a nakopává organismus. Vyzkoušejte její účinky i vy a objednejte si ji raději hned! 

Zkuste také zdravé smoothie bowls:

ďábelská smoothie bowl

…anebo si dejte báječné smoothie:

autor

    Adriana Martinovičová

    Jsem věčný optimista a většinou beru věci s nadhledem. Nerada ztrácím čas čímkoli neefektivním. A protože už léta čelím všemožným nejen potravinovým alergiím, přecitlivělé pokožce a poslední dobou i histaminové intoleranci, vím, jak důležité je dělat všechno promyšleně. Včetně přípravy jídla a péče o sebe sama. A přesně v tom vám ráda poradím ve svých článcích

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Kdo hodně čte, hodně se dozví 🙂

    Čtěte další užitečné články

    Nízkokalorický banánový chlebíček ze špaldové mouky s borůvkami

    19.01.2021

    Že se nedá mlsat bez výčitek? Nesmysl! Mám pro vás jednoduchý recept na banánový chlebíček s borůvkami s pouhými 164 kcal na porci. Navíc obsahuje suroviny, které jsou pro tělo velice prospěšné. Chuť banánového chlebíčku je naprosto dokonalá. Díky přidanému tvarohu docílíte té nejvláčnější textury a borůvky uvnitř dodají lehkost na jazyku.

    Číst celý článek

    Intuitivní stravování: Krátkodobý trend nebo konečně ta správná cesta ke zdraví?

    13.01.2021

    Stravování je nekonečné téma plné trendů a odříkání potravin, které máme rádi, jen kvůli neustálé snaze zhubnout a nespokojeností s vlastní postavou. Existuje nespočet diet, po kterých je výsledek sice hezký, ale rozhodně ne udržitelný a ještě za cenu toho, že si nemůžeme dát svou oblíbenou čokoládu. Zdá se, že řešením je právě intuitivní stravování.

    Číst celý článek

    Novoroční výzva s Blendeou aneb vstupte s námi do roku 2021 zdravější a silnější 💪

    04.01.2021

    S novým rokem přichází i nové začátky. Všichni teď jistě doufáme, že tento rok bude lepší, než byl 2020. Co si budeme povídat, k tomuto ďábelskému číslu se asi nebude nikdo rád vracet. Pojďme tedy společně vykročit a začít trochu lépe. Zdravěji. Připravili jsme si pro vás novoroční výzvu. Každodenní dávka inspirace na cvičení, zdravé […]

    Číst celý článek

    Extra výživné, kapustovo-ovocné smoothie s Blendea SUPERGREENS 🥬

    02.12.2020

    Ano, uznáváme, kadeřavá kapusta v Česku není příliš preferovanou zeleninou, ale to je věčná škoda. Proč? Protože je to jedna z nejvýživnějších, a tedy i nejzdravějších listových zelenin. A pokud jste si ji dodnes neoblíbili, krásně jí zamaskujete ovocem, semínky a arašídy. Pojďme na to.

    Číst celý článek

    Cirkadiánní rytmus jsou vaše biologické hodiny, které vše řídí. Jak zajistit, aby tikaly správně? ⏱️

    25.11.2020

    Neúprosný proud myšlenek vám večer nedovolí usnout a přes den nemáte náladu ani energii jednoduše na nic. Cítíte se, jako by celý váš den byl posunutý. Nejvíce energie máte v čase, kdy potřebujete spát a naopak. Je vám to povědomé? Důvodem může být cirkadiánní rytmus.

    Číst celý článek

    Ovesné palačinky s mraženým ovocem – zdravější verze ověřené klasiky 👍

    20.11.2020

    Jistě máte oblíbený recept na palačinky, ale dnes se naučíte zdravé palačinky z rozmixovaných vloček. Hlavní výhodou je vysoký obsah vlákniny, která vás zasytí na delší dobu. Palačinky tak nahradí i oběd nebo večeři, a díky proteinové směsi Blendea SUPERPROTEIN prospějete i kloubům, svalům, vlasům a nehtům.

    Číst celý článek

    Pomazánka z pečené dýně s cuketou, cizrnou a rozmarýnem (hebká jako obláček 🎃☁️ )

    18.11.2020

    Dýně sem, dýně tam.. Právě teď jsou prostě všude, takže je potřebujeme rychle, a hlavně různorodě zpracovat. Pomazánka z pečené dýně je jemná, zdravá a díky dalším surovinám dokonale výživná. V lednici vydrží přes 3 dny, takže máte o zdravé a chutné sváče postaráno. Jak na to?

    Číst celý článek

    Dýňový cheesecake z BeBe sušenek (navodí pravou podzimní atmosféru 🥧 )

    11.11.2020

    Podzim s sebou přináší sezonní suroviny, které v ostatních ročních obdobích v kuchyni moc nepoužíváme. Byla by ale škoda neužít si gastronomicky tuto část roku na plné obrátky. Pojďme si udělat dýňový “čískejk”. Jeho chuť mile překvapí vás i každého, kdo ho ochutná. Věřte mi, já ho doma málem nestihla ani nafotit, jak rychle zmizel […]

    Číst celý článek

    6 uspávacích tipů, jak usnout s neklidnou myslí, když vám v hlavě víří myšlenky 😴

    03.11.2020

    Nekonečné převalování a neschopnost uklidnit mysl natolik, abychom se nechali ukolébat ke spánku. S tímto problémem se občas potýká každý. Článek vám prozradí 6 tipů jak rychle usnout a nebudit se ani pokud se vám v hlavě rozbíhá kolotoč myšlenek.

    Číst celý článek

    Mini dortíky s řeckým jogurtem (pro malé i velké princezny 👸 )

    28.10.2020

    Jogurtové mini dortíky s ovocem potěší vaši štíhlou linii a při jejich zdobení se vyřádí i vaše malá princezna 🙂 Udělejte si hezké odpoledne a připravte si tuto nenáročnou, lehkou pochoutku.

    Číst celý článek