Svačiny do skleničky – užitečný a zdravý stravovací trend

Jsem věčný optimista a většinou beru věci s nadhledem. Nerada ztrácím čas čímkoli neefektivním. A protože už léta čelím všemožným nejen potravinovým alergiím, přecitlivělé pokožce a poslední dobou i histaminové intoleranci, vím, jak důležité je dělat všechno promyšleně. Včetně přípravy jídla a péče o sebe sama. A přesně v tom vám ráda poradím ve svých článcích

Svačiny jsou stále podceňované jídlo. A to je chyba. Jednak je správné si během odpoledne něco zdravého sezobnout, navíc jsou teď svačiny vyloženě trendy. Především pak svačiny do skleničky. Že jste o nich ještě neslyšeli? Tak já vám je ráda představím.

 

Žádné koblihy a žádné bagety. Skleničkovou sváču máte do 5ti minut

Úplně pryč je doba, kdy jsme si rychlou svačinku museli kupovat někde v automatu nebo po cestě ve fast foodu. A pryč jsou i časy, kdy frčelo nosit si do práce místo oběda „krabičky“. Teď se totiž nosí „skleničky“.

svačina do skleničky s ovocem

Stačí 1 sklenička s víkem pro 1 člena domácnosti. Pak už jenom skládáte oblíbené mňamky.

 

Užitečné výhody skleničkových svačin:

 

TIP: Abyste měla dostatek energie a zajistila tělu super zdravé účinky vašich svačinek, snídejte třeba chia puding s Blendeou 😉

Blendea SUPERGREENS

 

 

Naprosté většině z nás prospívá pravidelný stravovací režim a snídaně či brzká svačinka je jeho základem. Zejména dětem zajišťuje dostatek energie pro nový den a živin pro zdravý vývoj. Na tom, že děti by do školy měly chodit po kvalitní snídani (nebo měly mít stejně kvalitní svačinu), dokonce panuje shoda mezi výživovými experty, což se někdy může zdát jako vzácnost téměř srovnatelná s výskytem jednorožců.říká specialistka na zdravotní prevenci a výživu Margit Slimáková

 

Co je vhodným základem pro sladkou svačinu do skleničky?

Snažte se o vždy zdravé suroviny – čerstvé ovoce, zelenina, bílý jogurt či kefír, semínka a oříšky

 

Co je vhodným základem pro slanou svačinu do skleničky?

Klasický rozbředlý salát nahradí uhlazený vrstvený salát ve skleničce

 

Co použít na dochucení svačinky?

 

Tak ještě jednou – proč je důležité svačit?

Pojďme si to ještě jednou shrnout. Věřte, že správně zvolená a připravená svačinka je pro organismus přesně to, co potřebuje. Doplní našemu tělu energii, a díky tomu nám zlepšuje soustředění. Tím můžete předejít nejrůznějším úrazům, ale také zabráníte vzniku obezity či poruchy příjmu potravin.

Když tělo nedostane potřebnou dávku energie, začne vám kolísat hladina cukru v krvi, začnete pociťovat únavu a vaše pozornost i výkon začnou zcela jistě rychle klesat. Navíc budete mít chuť na sladké nebo na jiné nezdravé potraviny.

Pravidelná dopolední i odpolední svačina pomáhá doplnit energii a zachovává vyrovnanou hladinu krevního cukru, pomáhá v soustředění, oddálí únavu a hlavně zamezí večernímu přejídání a mlsání.vysvětluje dietoložka Karolína Hlavatá

 

TIP: Abyste svačila opravdu zdravě, myslete na to, že sladkou variantu je dobré dopřát si dopoledne, slanou potom naopak odpoledne.

ovocno-zeleninový salát do skleničky

I když se to nedoporučuje, občasná kombinace ovoce se zeleninou vám prospěje

 

Recept na sladkou svačinu ve sklenici

Co budete potřebovat?

Ingredience jednu po druhé postupně skládáte na sebe, střídáte, a pokud máte dost velkou sklenici, postup několikrát zopakujte, dokud nebude sklenice plná. Nakonec dozdobte mátou nebo meduňkou.

Bylinky kromě krásné vůně napomáhají trávení a vstřebávání živin

 

Recept na slanou svačinu ve sklenici

Co budete potřebovat?

Ingredience stačí dle chuti naskládat na sebe do sklenice a máte hotovo. Případně můžete zalít česnekovým nebo bylinkovým dipem, který si jednoduše připravíte z jogurtu, tvarohu nebo zakysané smetany. Stačí smíchat s bylinkami a zakápnout trochou citronové nebo limetkové šťávy. A dobrota je na stole.

slaný salát do skleničky

Skleničky vždy pořádně umyjte, aby se v nich nedržely škodlivé bakterie

 

Recept na chia puding do skleničky

Co budete potřebovat?

Chia semínka nechte přes noc ve vodě nebo v mléce nabobtnat v lednici. Ráno je stačí vyndat, dozdobit ovocem, oříšky a bylinkou. Můžete dosladit medem nebo přidat domácí marmeládu. K této kombinaci se skvěle hodí i sušený kokos.

jahodový chia pudink ze skleničky

Jogurt = bílkoviny, semínka = vláknina a sytost, ovoce = zdroj energie. Naprosto vyvážená snídaně

 

TIP: Aby byly vaše svačinky ještě o něco zdravější a dodaly vám ještě více energie a prospěšných látek, přidejte si do každé skleničky také lžičku zelené směsi superpotravin v bio kvalitě Blendea SUPERGREENSVyzkoušejte ji a objevte všechny její benefity. 

Blendea koupit

 

Zkuste i naše další zdravé recepty:

veganské lívance s blendeou

Už se vám sbíhají sliny? Tak s chutí do toho! 😉

 

 

Svačiny do skleničky – užitečný a zdravý stravovací trend
5 (100%) 2 hlas[ů]

Přidejte komentář

XHTML: Můžete použít tyto značky: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

NOVÝ PRODUKT

Blendea
SUPERPROTEIN

Pořiďte si kvalitní zdroj rostlinných bílkovin se superpotravinami.

Zjístit více