Imunitní plán: 9 každodenních kroků pro podporu silné imunity

V čase chřipek, virů, nachlazení a karantén jsou pevné zdraví a silná imunita velmi důležité.

K posílení přirozeně silného imunitního systému lze využít nařízenou karanténu, která mnohé z nás odkázala na práci z domu.

Otočte tento zdánlivě nepříznivý stav ve svůj prospěch a zapracujte na své přirozené obranyschopnosti.

jak posílit imunitu
S těmito radami na každý den se vaše návyky nijak rapidně nezmění. Pouze budete jíst více některých zdravých potravin a více času věnujete také pohybu a odpočinku.

Před šířením viróz a bakterií se nelze jednoduše ochránit.

Nákaza je prostě tu, jiná se může objevit prakticky kdykoliv a my se s ní musíme naučit žít stejně jako předtím s celou řadou jiných nemocí.

Zatímco zdravotníci pečují o nemocné a vědci po celém světě hledají účinný lék, my ostatní jim můžeme pomoci tak, že budeme svědomitě pracovat na silnější imunitě, abychom se s aktuálním i jiným virem dokázali “poprat” ideálně bez jejich pomoci.

Máme pro vás 9 účinných tipů, jak na to z pohodlí domova.

Spěte více, protože teď můžete

Kvalitní a dostatečně dlouhý spánek je pro imunitní systém zcela nezbytný.

Je vědecky dokázáno, že lidé trpící nedostatkem spánku jsou daleko náchylnější ke vzniku onemocnění.

Využijte tedy toho, že nemusíte brzy ráno vstávat do práce, přispěte si a posilte imunitní systém pouze tím, že mu dopřejte potřebný odpočinek. Dospělí by měli spát nejméně sedm hodin denně.

Rada pro kvalitnější spánek:

Hodinu před spánkem omezte “zírání” do obrazovky mobilu či počítače.

Modré světlo, které tato zařízení vysilají, totiž brání tvorbě melatoninu, hormonu spánku.

Prospěte se k silné imunitě. Práve teď máte dostatek času spát déle a to celá rodina.

Kromě živočišných produktů jezte více rostlinných

Maso a jiné živočišné produkty považujeme za nezbytnou součást zdravého a vyváženého jídelníčku.

Je však holý fakt, že bychom měli konzumovat více stravy rostlinného původu, jako je zelenina, ovoce, luštěniny, semena a ořechy

Rostlinné produkty obsahují spoustu živin a vlákninu nezbytnou pro zdravý trávicí systém.

Navíc mnohé z nich mají antioxidační účinky bojující proti škodlivým účinkům toxinů a volných radikálů, které se do organismu dostávají zvenčí.

jídelníček pro podporu imunity
Právě nyní máte čas myslet na zdravější složení jídelníčku. Zařaďte do něj více zeleniny a změňte své návyky i pro lepší časy.

Vnímejte tuky jako nezbytnost

Věda už dávno dokázala, že tuky jsou pro zdravý organismus nezbytné.

Na mysli však nemáme jakýkoliv tuk, ale vysoce zdravé tuky, které obsahují olivový olej či tučné ryby jako losos nebo tuňák. 

Například takový olivový olej obsahuje látky s protizánětlivými účinky, které snižují riziko vzniku srdečně cévních a jiných chorob a posilují imunitní systém.

Protizánětlivé vlastnosti zdravých tuků pomohou tělu bránit se škodlivým bakteriím a virům, což je aktuálně velmi důležité.

olivový olej a rajčata pro podporu imunity
Kvalitní olivový oleje udělá zázraky nejen s jídlem, ale i s vaším zdravím.

Dodávejte tělu probiotika

Ve zdravém jídelníčku by neměly chybět fermentované neboli kvašené potraviny, které jsou bohatým zdrojem probiotik důležitých látek pro zdravou střevní mikroflóru.

Mnohé vědecké studie dokázaly, že zdravá střeva jsou pro silnou imunitu nezbytná.

Mezi nejúčinnější fermentované potraviny patří jogurt, kefír, kysané zelí, natto a kimchi.

kefír pro podporu imunity
Sklenice kefíru denně s vaším zdravím udělá divy.

Omezte přidané a zbytečné cukry

Není pochyb o tom, že přidané cukru přispívají k nadváze a obezitě, oslabují imunitní systém a zvyšují riziko vzniku celé řady onemocnění.

Omezení přidaných cukrů v každodenním jídelníčku pomáhá nejen zhubnout, ale také snížit riziko vzniku chronických zdravotních problémů, jako je cukrovka a srdeční choroby, které oslabují imunitu.

Pozitivním důsledkem je tedy silnější a schopnější imunitní systém.

I mírná pohybová aktivita vás posílí

Pravidelný pohyb je pro silný imunitní systém nezbytný. To však neznamená, že je nutné se každý den věnovat náročné sportovní aktivitě.

Na imunitu má vliv i mírné cvičení doma či svižnější procházka na čerstvém vzduchu. Důležitá je pravidelnost. 

Zdravé imunitě rozhodně neprospívá 24 hodinový pobyt doma a neustále nošení roušky.

I v době karantény nezapomínejte na procházky v přírodě. Pouze si vybírejte místa s minimem lidí a omezte kontakt, abyste se mohli v klidu dýchat i bez roušky.

pohyb pro silnou imunitu
Jděte ven, jděte do přírody.

Hodně pijte a střídejte nápoje

Nedostatek tekutin způsobuje bolesti hlavy, slabost a únavu, snižuje fyzickou výkonnost a vůbec má negativní vliv na celkové zdraví a tedy i imunitní systém.

Dodržováním zdravého pitného režimu prospíváme svému zdraví jako takovému. 

Základem kvalitního pitného režimu by měla být především čistá pitná voda obohacená o neslazený čaj a čerstvé zeleninové šťávy.

Nedostatek tekutin v organismu lze jednoduše poznat podle žluté barvy moči. 

TIP PRO VAŠI ZDRAVOU HYDRATACI:

Klikněte a prohlédněte si recepty na zdravá zeleninová i ovocná smoothies. Můžete nimi nahradit snídani nebo svačinu.

imunity shots
Imunity shoty pro podporu imunity – špenátový, mrkvový a z červené řepy

Nepodléhejte stresu

Stres, úzkost, ale i špatná nálada rovněž oslabují imunitní systém.

Dlouhotrvající stres může dokonce vyvolat zdravotní problémy a oslabit imunitní systém.

Stres pomůže zmírnit speciální psychické cvičení, meditace, jóga, ale i mírná fyzická aktivita.

Vážnější případy si mohou vyžádat konzultaci s odborníkem.

Doplňujte tělu pořád vysoké dávky vitamínů a minerálů

Neexistuje žádný důkaz, že by užívání některých doplňků potravy přímo zabránilo nákaze koronavirem nebo nemoc vyléčilo. Takovou moc tyto látky a výrobky z nich nemají.

Dokázáno je to, že dostatek vitamínů a minerálů v těle zvyšuje odolnost organismu vůči nemocem jako takovým. 

Mezi doplňky posilující imunitní systém v těle patří:

  • Vitamín C
  • Vitamín D
  • Zinek
  • Echinacea
  • Bezinka
  • Česnek

Blendea SUPERGREENS je jemná směs usušených a semletých zelených superpotravin. Užívá se jedna odměrka denně rozpuštěná ve vodě nebo v oblíbeném smoothie.

Posílí imunitu, ale také doplní energii a pročistí organismus.

Účinky Blendey SUPERGREENS na lidské tělo

SLOVO AUTORKY:

Monika Šaríková

Myslete na své zdraví a s posilováním imunitního systému začněte ještě dnes.

Spěte déle, cvičte častěji, jezte zdravěji a hlavně se nestresujte!

Virusy tím sice ze světa nevymítíme, ale můžeme vůči ním být odolnější 😉

Monika Šaríková

Jako profesionální copywriter. Je to má práce i koníček zároveň, a každé téma mě nějakým svým vlastním způsobem obohacuje. Mým srdcovým tématem však byl, je a bude zdravý životní styl, který pro mne znamená kombinaci všeho dobrého, co dělám nejen pro sebe samotnou, ale rovněž pro své blízké a hlavně životní prostředí. A čím lépe a spokojeně se cítím sama se sebou, tím více dokážu předat dál i vám - našim čtenářům.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Kdo hodně čte, hodně se dozví 🙂

Čtěte další užitečné články

Pohanková krupicová kaše s kakaem a sirupem pro sladké ráno :)

27.04.2020

Také jste jako děti k snídani milovaly nadýchanou sladkou krupicovou kaši s kakaem? Vyzkoušejte jako dospělí zdravější ale stejně chutnou alternativu v podobě krupicové kaše připravené z pohanky. Ochutit ji můžete stejně jako dřív, kakaem, skořicí nebo sirupem, nebo vyzkoušet nové chutě dle vlastní fantazie.

Číst celej článek

Na tento recept byl použit produkt - Blendea SUPERPROTEIN KAKAO

FIT proteinové ovesné banánové sušenky se skořicí

22.04.2020

Zdravou, výživnou a skvěle chutnající pochoutku v podobě ovesných banánových sušenek si můžete koupit, ale ideálně napéct doma hezky čerstvé. Potřebovat budete jen pár základních surovin. Příprava je jinak velmi snadná, rychlá a sušenky trvanlivé. 

Číst celej článek

Na tento recept byl použit produkt - Blendea SUPERPROTEIN KAKAO

Smoothie s banánem, karobem a mandlovým mlékem

13.04.2020

Karob (Svatojánský chléb) neobsahuje kofein a lze jej použít jako zdravější náhražku za čokoládu nebo kakao. Je to ideální dietní potravina při hubnutí i zdravé výživě jako takové. Máme pro vás tip na úžasné smoothie připravené z těch nejlepších surovin.

Číst celej článek

Na tento recept byl použit produkt - Blendea SUPERPROTEIN KAKAO

Superproteinový banánový chlebíček pro pohodové víkendové odpoledne :)

06.04.2020

Znáte ten pocit? Víkendové odpoledne, na stole se paří z kávy a z trouby krásně voní domácí pečivo. Dnes se naučíte recept na výborný a sytý banánový chlebíček, který vám pokaždé připomene bezstarostné víkendové odpoledne doma. Díky Blendea SUPERPROTEIN navíc dodáte tělu bílkoviny pro pevnost svalů, kostí a šlach.

Číst celej článek

Na tento recept byl použit produkt - Blendea SUPERPROTEIN KAKAO

Vitamínová smoothie bowl s ovocem a svěžím zázvorem

31.03.2020

Už vám došly nápady na zdravou snídani a nebaví vás jíst dokola to samé? Máme pro vás tip na zdravý nášup plný vitamínů. Vitamínová bowl je plná ovoce a zdravého zázvoru, takže vás nejen příjemně osvěží, ale také uspokojí náročné chuťové banky a pozitivně ovlivní vaše zdraví.

Číst celej článek

Na tento recept byl použit produkt - Blendea SUPERPROTEIN KAKAO

Zelený salátový jogurtový dresing se zázvorem

24.03.2020

Salát není pouze o nakrájené zelenině a jedné chuti. Salát musí být také šťavnatý se vzájemně propojenými chutěmi. Přesně toho dosáhnete s rychlým jogurtovým dresingem, který salátu dodá příjemnou kyselost a díky zázvoru svěžest i lehkou pikantnost. A proč by měl být právě zelený? Protože do něj přidáte také lžičku zdravé směsi superpotravin Blendea SUPERGREENS […]

Číst celej článek

Na tento recept byl použit produkt - Blendea SUPERCOFFEE

Nepečené čokoládové košíčky se svěží mátou a křupavými pistáciemi

05.02.2020

Před vašimi dveřmi se objevila návštěva a vy nemáte žádné sladké pohoštění? Nepanikařte a vyzkoušejte rychlý a zdravý čokoládový dezert s vynikající náplní připravenou z arašídového másla, čerstvé máty zelené a pistácií. Na košíčkách si pochutná nejen návštěva, ale i vy 🙂

Číst celej článek

Hřejivé podzimní kurkumové smoothie s ovocem a vlašskými ořechy

08.01.2020

Nejen na podzim si vychutnáte toto hřejivé a imunitní ovocné smoothie, které je úžasným spojením chutí ovoce, pikantního koření a ořechů. Vašemu tělu dodá celou řadu vitamínů, minerálů a zdravých tuků a ještě si na něm skvěle pochutnáte.

Číst celej článek

Na tento recept byl použit produkt - Blendea SUPERPROTEIN KAKAO

Proteinové overnight oats se skutečnou energií na celé dopoledne

02.10.2019

Taky ráno nestíháte, protože do nekonečna posunujete budík? Připravte si večer proteinové overnight oats a ráno nejen ušetříte čas, ale vstanete hned na první zazvonění, jak se budete těšit 🙂 Je to navíc dokonalá kompletní snídaně, která vám narozdíl od bezcenných snídaňových sušenek z reklam skutečně dodá energii na celé dopoledne.

Číst celej článek

Na tento recept byl použit produkt - Blendea SUPERPROTEIN KAKAO

Cizrnová pomazánka s jogurtem a sýrem cottage

10.09.2019

Cizrnová pomazánka je velice vydatným zdrojem rostlinných bílkovin. Cottage sýr a jogurt dodají živočišné bílkoviny. Sytá, zdravá a lehce roztíratelná konzistence se skvělou chutí se stane oblíbenou svačinkou pro celou vaši rodinu 🙂 

Číst celej článek

Na tento recept byl použit produkt - Blendea SUPERGREENS