Imunitní plán: 9 každodenních kroků pro podporu silné imunity

V čase chřipek, virů, nachlazení a karantén jsou pevné zdraví a silná imunita velmi důležité.

K posílení přirozeně silného imunitního systému lze využít nařízenou karanténu, která mnohé z nás odkázala na práci z domu.

Otočte tento zdánlivě nepříznivý stav ve svůj prospěch a zapracujte na své přirozené obranyschopnosti.

jak posílit imunitu
S těmito radami na každý den se vaše návyky nijak rapidně nezmění. Pouze budete jíst více některých zdravých potravin a více času věnujete také pohybu a odpočinku.

Před šířením viróz a bakterií se nelze jednoduše ochránit.

Nákaza je prostě tu, jiná se může objevit prakticky kdykoliv a my se s ní musíme naučit žít stejně jako předtím s celou řadou jiných nemocí.

Zatímco zdravotníci pečují o nemocné a vědci po celém světě hledají účinný lék, my ostatní jim můžeme pomoci tak, že budeme svědomitě pracovat na silnější imunitě, abychom se s aktuálním i jiným virem dokázali “poprat” ideálně bez jejich pomoci.

Máme pro vás 9 účinných tipů, jak na to z pohodlí domova.

Spěte více, protože teď můžete

Kvalitní a dostatečně dlouhý spánek je pro imunitní systém zcela nezbytný.

Je vědecky dokázáno, že lidé trpící nedostatkem spánku jsou daleko náchylnější ke vzniku onemocnění.

Využijte tedy toho, že nemusíte brzy ráno vstávat do práce, přispěte si a posilte imunitní systém pouze tím, že mu dopřejte potřebný odpočinek. Dospělí by měli spát nejméně sedm hodin denně.

Rada pro kvalitnější spánek:

Hodinu před spánkem omezte “zírání” do obrazovky mobilu či počítače.

Modré světlo, které tato zařízení vysilají, totiž brání tvorbě melatoninu, hormonu spánku.

Prospěte se k silné imunitě. Práve teď máte dostatek času spát déle a to celá rodina.

Kromě živočišných produktů jezte více rostlinných

Maso a jiné živočišné produkty považujeme za nezbytnou součást zdravého a vyváženého jídelníčku.

Je však holý fakt, že bychom měli konzumovat více stravy rostlinného původu, jako je zelenina, ovoce, luštěniny, semena a ořechy

Rostlinné produkty obsahují spoustu živin a vlákninu nezbytnou pro zdravý trávicí systém.

Navíc mnohé z nich mají antioxidační účinky bojující proti škodlivým účinkům toxinů a volných radikálů, které se do organismu dostávají zvenčí.

jídelníček pro podporu imunity
Právě nyní máte čas myslet na zdravější složení jídelníčku. Zařaďte do něj více zeleniny a změňte své návyky i pro lepší časy.

Vnímejte tuky jako nezbytnost

Věda už dávno dokázala, že tuky jsou pro zdravý organismus nezbytné.

Na mysli však nemáme jakýkoliv tuk, ale vysoce zdravé tuky, které obsahují olivový olej či tučné ryby jako losos nebo tuňák. 

Například takový olivový olej obsahuje látky s protizánětlivými účinky, které snižují riziko vzniku srdečně cévních a jiných chorob a posilují imunitní systém.

Protizánětlivé vlastnosti zdravých tuků pomohou tělu bránit se škodlivým bakteriím a virům, což je aktuálně velmi důležité.

olivový olej a rajčata pro podporu imunity
Kvalitní olivový oleje udělá zázraky nejen s jídlem, ale i s vaším zdravím.

Dodávejte tělu probiotika

Ve zdravém jídelníčku by neměly chybět fermentované neboli kvašené potraviny, které jsou bohatým zdrojem probiotik důležitých látek pro zdravou střevní mikroflóru.

Mnohé vědecké studie dokázaly, že zdravá střeva jsou pro silnou imunitu nezbytná.

Mezi nejúčinnější fermentované potraviny patří jogurt, kefír, kysané zelí, natto a kimchi.

kefír pro podporu imunity
Sklenice kefíru denně s vaším zdravím udělá divy.

ČTĚTE TAKÉ: 8 základních živin pro podporu imunity včetně zdrojů v potravinách.

Omezte přidané a zbytečné cukry

Není pochyb o tom, že přidané cukru přispívají k nadváze a obezitě, oslabují imunitní systém a zvyšují riziko vzniku celé řady onemocnění.

Omezení přidaných cukrů v každodenním jídelníčku pomáhá nejen zhubnout, ale také snížit riziko vzniku chronických zdravotních problémů, jako je cukrovka a srdeční choroby, které oslabují imunitu.

Pozitivním důsledkem je tedy silnější a schopnější imunitní systém.

I mírná pohybová aktivita vás posílí

Pravidelný pohyb je pro silný imunitní systém nezbytný. To však neznamená, že je nutné se každý den věnovat náročné sportovní aktivitě.

Na imunitu má vliv i mírné cvičení doma či svižnější procházka na čerstvém vzduchu. Důležitá je pravidelnost. 

Zdravé imunitě rozhodně neprospívá 24 hodinový pobyt doma a neustále nošení roušky.

I v době karantény nezapomínejte na procházky v přírodě. Pouze si vybírejte místa s minimem lidí a omezte kontakt, abyste se mohli v klidu dýchat i bez roušky.

pohyb pro silnou imunitu
Jděte ven, jděte do přírody.

Hodně pijte a střídejte nápoje

Nedostatek tekutin způsobuje bolesti hlavy, slabost a únavu, snižuje fyzickou výkonnost a vůbec má negativní vliv na celkové zdraví a tedy i imunitní systém.

Dodržováním zdravého pitného režimu prospíváme svému zdraví jako takovému. 

Základem kvalitního pitného režimu by měla být především čistá pitná voda obohacená o neslazený čaj a čerstvé zeleninové šťávy.

Nedostatek tekutin v organismu lze jednoduše poznat podle žluté barvy moči. 

TIP PRO VAŠI ZDRAVOU HYDRATACI:

Klikněte a prohlédněte si recepty na zdravá zeleninová i ovocná smoothies. Můžete nimi nahradit snídani nebo svačinu.

imunity shots
Imunity shoty pro podporu imunity – špenátový, mrkvový a z červené řepy

Nepodléhejte stresu

Stres, úzkost, ale i špatná nálada rovněž oslabují imunitní systém.

Dlouhotrvající stres může dokonce vyvolat zdravotní problémy a oslabit imunitní systém.

Stres pomůže zmírnit speciální psychické cvičení, meditace, jóga, ale i mírná fyzická aktivita.

Vážnější případy si mohou vyžádat konzultaci s odborníkem.

Doplňujte tělu pořád vysoké dávky vitamínů a minerálů

Neexistuje žádný důkaz, že by užívání některých doplňků potravy přímo zabránilo nákaze koronavirem nebo nemoc vyléčilo. Takovou moc tyto látky a výrobky z nich nemají.

Dokázáno je to, že dostatek vitamínů a minerálů v těle zvyšuje odolnost organismu vůči nemocem jako takovým. 

Mezi doplňky posilující imunitní systém v těle patří:

  • Vitamín C
  • Vitamín D
  • Zinek
  • Echinacea
  • Bezinka
  • Česnek

Blendea SUPERGREENS je jemná směs usušených a semletých zelených superpotravin. Užívá se jedna odměrka denně rozpuštěná ve vodě nebo v oblíbeném smoothie.

Posílí imunitu, ale také doplní energii a pročistí organismus.

Účinky Blendey SUPERGREENS na lidské tělo

SLOVO AUTORKY:

Monika Šaríková

Myslete na své zdraví a s posilováním imunitního systému začněte ještě dnes.

Spěte déle, cvičte častěji, jezte zdravěji a hlavně se nestresujte!

Virusy tím sice ze světa nevymítíme, ale můžeme vůči ním být odolnější 😉

Monika Šaríková

Jako profesionální copywriter. Je to má práce i koníček zároveň, a každé téma mě nějakým svým vlastním způsobem obohacuje. Mým srdcovým tématem však byl, je a bude zdravý životní styl, který pro mne znamená kombinaci všeho dobrého, co dělám nejen pro sebe samotnou, ale rovněž pro své blízké a hlavně životní prostředí. A čím lépe a spokojeně se cítím sama se sebou, tím více dokážu předat dál i vám - našim čtenářům.

2 komentáře: “Imunitní plán: 9 každodenních kroků pro podporu silné imunity”

  1. Dobrý den paní Moniko,
    zaujal mě Váš článek. Již dva roky mám omezený pohyb kvůli kolenům. Letos jsem dostal zánět do levého lýtka. Lékařskou vědu neodmítám, ale raději použiji přírodní produkty a podpořím samouzdravovatelnost mého těla. Začal jsem měnit jídelníček. Je složitější změnit stravovací návyky. Jde to pomalu, ale přece. Chci na zahrádce pěstovat zeleninu a dávat tělu neošetřenou zeleninu a ovoce.
    Věřím, že ve Vašich článcích získám inspiraci a postupně budu dokonale zdravý.
    Příjemné sluníčkové dny posílá
    Zdeněk

    • Dobrý den, Zdeňku. Jsme rádi, že nás čtete a články Vás zaujaly. Ve jménu autorky Moniky i celé redakce přeji krásný den a hlavně pevné zdravi. Práce na vlastní zahrádce a konzumace vlastní úrody je snem mnohých z nás, kteří se nyní z města nikam ven nedostaneme.. 🙂 Děkuji za komentář.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Kdo hodně čte, hodně se dozví 🙂

Čtěte další užitečné články

Lehký a vláčný mrkvový dort z kokosové mouky pro každou příležitost 🍰

01.04.2021

Není mrkvový dort jako mrkvový dort. Jedno ale všechny ty recepty spojuje. Neskutečná vláčnost. Mrkev je totiž zázračná ingredience. Zajišťuje nadýchanost těsta a navíc obsahuje mnoho tělu prospěšných látek jako je třeba betakaroten, který se v těle přeměňuje na důležitý vitamin A. Můj recept na mrkvový dortík je bez lepku, plný výživných bílkovin a přitom […]

Číst celý článek

Veganská velikonoční vajíčková pomazánka bez vajec (s fazolemi) 🌱💚

26.03.2021

Veganská kuchyně není vůbec složitá, jak se někomu může zdát. Chuťově i výživově lze nahradit témeř vše. My pro vás tentokrát máme recept na veganskou vajíčkovou pomazánku. Ano, plně veganskou, takže bez vajec 😋 Můžete ji servírovat třeba s topinkami na Velikonoce, které už klepou na dveře. Tajemství chuti vajíček je v černé soli. Na […]

Číst celý článek

Ovesný kakaový chlebíček s vlašskými ořechy

15.03.2021

Máte chuť na sladké, ale nechcete z toho mít špatný pocit? Zároveň chcete doplnit vlákninu, bílkoviny a chcete se cítit nasycení? 10 porcí vydatného kakaového chlebíčku připravíte za 40 minut.

Číst celý článek

Krémová čočková polévka plná rostlinných bílkovin a vlákniny 🌾🌱

03.03.2021

Červená čočka je pro lidské tělo velice přínosná. Obsahuje spoustu železa i bílkovin, proto je vhodná pro vegetariány nebo vegany. Navíc v tomto zeleninovém krému je její chuť téměř neodolatelná.

Číst celý článek

Strouhaný tvarohový koláč plný bílkovin. Křehký, jemný a lahodný přesně jak má být 🥰

22.02.2021

Výživová poradkyně Kristýna Volfová se s námi podělila o recept na strouhaný koláč, který obsahuje spoustu bílkovin. Je výživný, rychlý, chutný a vydá na celý pekáč (cca. 12 – 15 kousků).

Číst celý článek

Valentýnské ovocné palačinky s jogurtem plné lásky ❤️🍓

12.02.2021

Překvapit svou drahou polovičku krásnou snídaní je občas potřeba a palačinky jsou vždy ta správná volba. Dají se udělat na milion způsobů, což nám otevírá téměř nekonečné možnosti, jak toho druhého překvapit. Co třeba palačinky ve tvaru srdce s hromadou ovoce?

Číst celý článek

Kokosová srdíčka v hořké čokoládě přesně jako z cukrárny 💜🖤💜

28.01.2021

Pro krásně vypadající a lahodné koláčky nemusíte běžet do cukrárny. Se špetkou šikovnosti si ukázková kokosová srdíčka připravíte sama doma. Potřebujete jen pár surovin a chvilku času 🙂 Už se taky těšíte na víkendový dezertík?

Číst celý článek

Nízkokalorický banánový chlebíček ze špaldové mouky s borůvkami

19.01.2021

Že se nedá mlsat bez výčitek? Nesmysl! Mám pro vás jednoduchý recept na banánový chlebíček s borůvkami s pouhými 164 kcal na porci. Navíc obsahuje suroviny, které jsou pro tělo velice prospěšné. Chuť banánového chlebíčku je naprosto dokonalá. Díky přidanému tvarohu docílíte té nejvláčnější textury a borůvky uvnitř dodají lehkost na jazyku.

Číst celý článek

Extra výživné, kapustovo-ovocné smoothie s Blendea SUPERGREENS 🥬

02.12.2020

Ano, uznáváme, kadeřavá kapusta v Česku není příliš preferovanou zeleninou, ale to je věčná škoda. Proč? Protože je to jedna z nejvýživnějších, a tedy i nejzdravějších listových zelenin. A pokud jste si ji dodnes neoblíbili, krásně jí zamaskujete ovocem, semínky a arašídy. Pojďme na to.

Číst celý článek

Ovesné palačinky s mraženým ovocem – zdravější verze ověřené klasiky 👍

20.11.2020

Jistě máte oblíbený recept na palačinky, ale dnes se naučíte zdravé palačinky z rozmixovaných vloček. Hlavní výhodou je vysoký obsah vlákniny, která vás zasytí na delší dobu. Palačinky tak nahradí i oběd nebo večeři, a díky proteinové směsi Blendea SUPERPROTEIN prospějete i kloubům, svalům, vlasům a nehtům.

Číst celý článek
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]
[value^="om-"]