Zelený ječmen – vědci potvrzují příznivé účinky na zdraví

Ječmen je prastarou obilninou, která v současnosti zažívá svůj návrat, především jako „zelený ječmen“.

Zelený ječmen je dnes v hledáčku celé řady lidí, kteří u něho nacházejí podporu zdraví nebo krásy.

Ječmen je prastarou obilninou, která v současnosti zažívá svůj návrat, především jako „zelený ječmen“.

Zelený ječmen je dnes v hledáčku celé řady lidí, kteří u něho nacházejí podporu zdraví nebo krásy.

Zelený ječmen je pro ně především životabudičem. Pochopitelně je pak tento životabudič také zájmem nemalé skupiny výrobců a prodejců, kteří svým zákazníkům slibují možné i nemožné.

O účincích zeleného ječmene toho můžete slyšet nebo číst mnoho. Jak je to doopravdy? To pomáhají odhalit odborné vědecké studie. Na zelený ječmen se totiž zaměřují také vědci.

Zprávy o zeleném  ječmeni z Mendlovy univerzity

Pro názor odborníků na zelený ječmen nemusíme chodit daleko. Ječmenem, konkrétně mladými zelenými rostlinkami ječmene v BIO kvalitě, které jen před pár dny spustily své klíčení, se zabývají vědci z brněnské Mendelovy univerzity. Na půdě univerzity se také věnují pěstování zeleného ječmene.

Zprávy vědců Mendelovy univerzity potvrzují: BIO zelená šťáva z mladého ječmene je skutečně nesmírně zdravá. Její účinky jsou pozoruhodné.

Zelený ječmen v ideální kombinaci se 3 dalšími superpotravinami

Pokud chcete začít zelený ječmen užívat, vyzkoušejte Blendeu SUPERGREENS.

Aby byly pozitivní účinky na zdraví maximální,  kombinuje kromě zeleného ječmene i další 3 zelené superpotraviny v optimálním množství.

Blendea SUPERGREENS obsahuje 30 % zeleného ječmene, 30 % mladé pšenice, 20 % spiruliny a 15 % chlorelly.

  • Blendea SUPERGREENS je bezlepková, přestože je vyrobená z ječmene a pšenice. K její výrobě totiž používáme pouze zelené výhonky plné živin, které opatrně sušíme a meleme na jemný prášek.
  • Suroviny Blendey SUPERGREENS pochází z čisté přírody Taiwanu a Německa a kromě 5 % máty pro dochucení nic dalšího neobsahují.
  • Naplno využívají sílu z přírody a nepotřebují proto “vylepšovat” barvivy, aromaty, syntetickými dochucovadli či konzervanty.
ukaž složení Blendea

Mladý ječmen zvyšuje obranyschopnost organismu

  • může být užitečný jako prevence řady civilizačních chorob
  • funguje proti překyselení
  • reguluje obsah cholesterolu v krvi
  • snižuje hladinu krevního cukru

TIP: Klikněte a čtěte i ostatní naučné články z kategorie Zelený ječmen

Ve složení zeleného ječmene najdeme celé spektrum cenných látek. Nezanedbatelný podíl hmoty zaujímají důležité minerály, které se podílejí na správném fungování celého těla.

Vedoucí výzkumu Jaroslava Ehrenbergová se k zelenému ječmenu vyjádřila přímo na kameru České televize, mj. uvedla:

„Obsahuje spoustu velice důležitých látek: antioxidační vitamíny C a E, spoustu různých enzymů, které jsou cenné pro činnost našeho organismu. Sušina mladé hmoty obsahuje kolem 10 procent minerálů jako například železo, vápník, hořčík, fosfor a další.“/1/

Tradiční ječmen má místo i v moderní zdravé výživě

Činnost vědců z Mendlovy univerzity se však nezaměřuje jenom na zkoumání účinků a působení zeleného ječmene na lidský organismus. Jeho blahodárný vliv je již potvrzen stovkami a tisíci let, kdy se ječmen využívá jako součást zdravé výživy.

Vědci v Brně usilují o popularizaci zeleného ječmene. Upozorňují na to, že jde o tradiční domácí plodinu, která se dá jednoduše pěstovat i doma v truhlíku.

Pěstování zeleného ječmene není náročné. Sklizeň vás přitom odmění již za několik dnů od výsadby.

Pokud se vám podaří obstarat vhodná semena a čistou zeminu, můžete se těšit na BIO kvalitní zelený ječmen.

Zajímá vás pěstování zeleného ječmene? Pak se vám bude hodit náš další článek: Zelený ječmen si můžete vypěstovat doma. Víme jak!

zelený ječmen účinky

Zelený ječmen a hubnutí

Zejména ženy bude jistě zajímat, že předmětem výzkumu bylo i hubnutí. 20 z 30 respondentů  na začátku výzkumu uvedlo nadváhu či obezitu. 30 % z respondentů, kteří tříměsíční výzkum ukončili, za tuto dobu svoji hmotnost snížilo. Hubnutí zaznamenalo celých 12 respondentů, u 7 respondentů se hmotnost nezměnila, pouze 1 zaznamenal zvýšení hmotnosti.

K výhodám mladého ječmene patří i vysoká snášenlivost lidským organismem. Ve výzkumu byla registrována snášenlivost 93,3 %.

Závěr této studie a výsledky pozorování doktora Laciny je podkladem pro doporučení mladého zeleného ječmene všem, kterým není lhostejné jejich zdraví.

Ječmen má zelenou v Česku i ve světě

Ve vědeckém časopise Diabetes and Metabolism (Cukrovka a metabolismus) byl v roce 2002 zveřejněn zajímavý vědecký výzkum.

Týkal se BIO zeleného ječmene a jeho účinků zaměřených na kardiovaskulární systém.

Výsledky výzkumu přinesly zjištění, že šťáva z BIO zeleného ječmene může podporovat činnost kardiovaskulárního systému.

Vědci z Fu Jen University v Taipei spolu s taiwanskými výzkumníky z Čínské lékařské univerzity ve své klinické studii potvrdili, že zelený ječmen (anglicky barley grass) pomáhá snížit hladinu cholesterolu v krvi diabetiků.

Současně také pomáhá v boji proti oxidativním volným radikálům, které způsobují poškození buněk./2/

Zelený ječmen a detoxikace

Za posledních pětadvacet let se zelené potraviny staly objektem zkoumání mnoha vědců z nejrůznějších koutů světa. V

yšlo množství vědeckých studií, které potvrzují antioxidační působení zelených potravin. O příznivých účincích na kardiovaskulární systém již byla řeč.

Mezi pozitivní účinky zelených potravin se na základě vědeckých zjištění řadí i detoxikační efekt.

V současné době totiž nehledáme pouze nutričně bohaté potraviny, které nám pomůžou k dobrému zdraví.

Vzhledem ke vzrůstajícímu množství pesticidů a dalších chemických látek všude kolem nás hledáme také něco, co by dokázalo eliminovat působení škodlivin na lidské tělo. Může to být právě šťáva ze zeleného ječmene.

Dokazuje to například výzkum Dr. Yoshihide Hagiwara z konce osmdesátých let nebo jeho další výzkumy z let devadesátých.

Mj. v nich dokázal, že šťáva z mladého ječmene efektivně rozkládá množství organických pesticidů.

TIP: Klikněte a čtěte i ostatní naučné články z kategorie Zelený ječmen

Ječmen z laboratoře až domů

Výzkumy mají význam. Také proto, že potvrzují zkušenosti nesčetné řady lidí, kteří do svého jídelníčku zařadili BIO zelený ječmen.

Černé na bílém, původem z laboratoří a prostřednictvím slov vědců deklarují, že zelené potraviny (nejenom zelený ječmen, ale také mladá pšenice, chlorella či spirulina) představují skutečné přírodní životabudiče.

Probouzejí v nás energii, zlepšují trávení, podporují zdraví i krásu.

Víte, jak pomáhají zelené potraviny ke kráse? To se dozvíte v našem dalším článku: Mladý ječmen jako zelený elixír mládí a krásy

Přehled použitých zdrojů:

  • /1/ http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-brno/zpravy/173946-udelejte-si-stavu-ze-zeleneho-jecmene-radi-vedci-z-mendelovy-univerzity/
  • /2/ http://www.greenfoods.com/store/pg/8-Research.aspx, založené na podkladech:
    • Hagiwara, Y. Study on green juice powder of young barley (Hordeum vulgare L) leaves II: Effect on several food additives, agricultural chemicals, and a carcinogen. Presented at the 98th National Meeting of the Japanese Society of Pharmaceutical Science (1978)
    • Hagiwara, Y., Sayuki, S., Miyauchi, T., Otake,H., Abe, S., Kuramoto, M., and Takada, K. Study on green barley extract. Presented at the 99th National Meeting of the Japanese Society of Pharmaceutical Science, Sapporo (1979)
    • Osawa, T., Katsuzaki, H., Hagiwara, Y., and Shibamoto, T. A novel antioxidant isolated from young green barley leaves. 1992, J. of Agricultural and Food Chemistry, Vol. 40 (7): 1135-1138
    • Miyake, T. and Shibamoto, T. Inhibition of Malonaldehyde and acetaldehyde formation from blood plasma oxidation by naturally occurring antioxidants. 1998, J. of Agricultural and Food Chemistry, Vol. 46 (9): 1135-1138
    • Durham, J., Ogata, J., Nakajima, S., Hagiwara, Y., and Shibamoto, T. Degradation of organophosphorus pesticides in aqueous extracts of young green barley leaves (Hordeum vulgare L). 1999, J. of the Science of Food and Agriculture, Vol. 79: 1311-1314
  • /3/ http://www.gw-int.net/templates/studie_lacina.html
autor

    Radka X Křivánková

    Popsala jsem stohy papírů. Zaplnila jsem nespočet webových stránek články o zdravé výživě a životním stylu. A přece je pro mě toto téma nadále nevyčerpatelnou studnicí. Jíst zdravě je jednoduché. Klíčem je spokojenost. Cílem je cítit se dobře. A přece se mnoho z nás trápí s tím, co jíst, kdy jíst, jak jíst. A přece jsou tu věčné diety založené na omezování a nespokojenosti se sebou samým. Tak jsem stvořila PARADOX dietu, dietu zaměřenou na spokojenost.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Kdo hodně čte, hodně se dozví 🙂

    Čtěte další užitečné články

    Lehký a vláčný mrkvový dort z kokosové mouky pro každou příležitost 🍰

    01.04.2021

    Není mrkvový dort jako mrkvový dort. Jedno ale všechny ty recepty spojuje. Neskutečná vláčnost. Mrkev je totiž zázračná ingredience. Zajišťuje nadýchanost těsta a navíc obsahuje mnoho tělu prospěšných látek jako je třeba betakaroten, který se v těle přeměňuje na důležitý vitamin A. Můj recept na mrkvový dortík je bez lepku, plný výživných bílkovin a přitom […]

    Číst celý článek

    Veganská velikonoční vajíčková pomazánka bez vajec (s fazolemi) 🌱💚

    26.03.2021

    Veganská kuchyně není vůbec složitá, jak se někomu může zdát. Chuťově i výživově lze nahradit témeř vše. My pro vás tentokrát máme recept na veganskou vajíčkovou pomazánku. Ano, plně veganskou, takže bez vajec 😋 Můžete ji servírovat třeba s topinkami na Velikonoce, které už klepou na dveře. Tajemství chuti vajíček je v černé soli. Na […]

    Číst celý článek

    Ovesný kakaový chlebíček s vlašskými ořechy

    15.03.2021

    Máte chuť na sladké, ale nechcete z toho mít špatný pocit? Zároveň chcete doplnit vlákninu, bílkoviny a chcete se cítit nasycení? 10 porcí vydatného kakaového chlebíčku připravíte za 40 minut.

    Číst celý článek

    Krémová čočková polévka plná rostlinných bílkovin a vlákniny 🌾🌱

    03.03.2021

    Červená čočka je pro lidské tělo velice přínosná. Obsahuje spoustu železa i bílkovin, proto je vhodná pro vegetariány nebo vegany. Navíc v tomto zeleninovém krému je její chuť téměř neodolatelná.

    Číst celý článek

    Strouhaný tvarohový koláč plný bílkovin. Křehký, jemný a lahodný přesně jak má být 🥰

    22.02.2021

    Výživová poradkyně Kristýna Volfová se s námi podělila o recept na strouhaný koláč, který obsahuje spoustu bílkovin. Je výživný, rychlý, chutný a vydá na celý pekáč (cca. 12 – 15 kousků).

    Číst celý článek

    Valentýnské ovocné palačinky s jogurtem plné lásky ❤️🍓

    12.02.2021

    Překvapit svou drahou polovičku krásnou snídaní je občas potřeba a palačinky jsou vždy ta správná volba. Dají se udělat na milion způsobů, což nám otevírá téměř nekonečné možnosti, jak toho druhého překvapit. Co třeba palačinky ve tvaru srdce s hromadou ovoce?

    Číst celý článek

    Kokosová srdíčka v hořké čokoládě přesně jako z cukrárny 💜🖤💜

    28.01.2021

    Pro krásně vypadající a lahodné koláčky nemusíte běžet do cukrárny. Se špetkou šikovnosti si ukázková kokosová srdíčka připravíte sama doma. Potřebujete jen pár surovin a chvilku času 🙂 Už se taky těšíte na víkendový dezertík?

    Číst celý článek

    Nízkokalorický banánový chlebíček ze špaldové mouky s borůvkami

    19.01.2021

    Že se nedá mlsat bez výčitek? Nesmysl! Mám pro vás jednoduchý recept na banánový chlebíček s borůvkami s pouhými 164 kcal na porci. Navíc obsahuje suroviny, které jsou pro tělo velice prospěšné. Chuť banánového chlebíčku je naprosto dokonalá. Díky přidanému tvarohu docílíte té nejvláčnější textury a borůvky uvnitř dodají lehkost na jazyku.

    Číst celý článek

    Extra výživné, kapustovo-ovocné smoothie s Blendea SUPERGREENS 🥬

    02.12.2020

    Ano, uznáváme, kadeřavá kapusta v Česku není příliš preferovanou zeleninou, ale to je věčná škoda. Proč? Protože je to jedna z nejvýživnějších, a tedy i nejzdravějších listových zelenin. A pokud jste si ji dodnes neoblíbili, krásně jí zamaskujete ovocem, semínky a arašídy. Pojďme na to.

    Číst celý článek

    Ovesné palačinky s mraženým ovocem – zdravější verze ověřené klasiky 👍

    20.11.2020

    Jistě máte oblíbený recept na palačinky, ale dnes se naučíte zdravé palačinky z rozmixovaných vloček. Hlavní výhodou je vysoký obsah vlákniny, která vás zasytí na delší dobu. Palačinky tak nahradí i oběd nebo večeři, a díky proteinové směsi Blendea SUPERPROTEIN prospějete i kloubům, svalům, vlasům a nehtům.

    Číst celý článek
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]
    [value^="om-"]