Jak zhubnout po novém roce díky pohybu?

V minulém článku jsem vám dala několik rad, jak nastartovat hubnutí pomocí stravy. V tomto článku vám ukážu, jak zhubnout po novém roce díky pohybu. Dozvíte se příklady různých cvičení, které budete stíhat i během každodenního shonu.

V minulém článku jsem vám dala několik rad, jak nastartovat hubnutí pomocí stravy. V tomto článku vám ukážu, jak zhubnout po novém roce díky pohybu. Dozvíte se příklady různých cvičení, které budete stíhat i během každodenního shonu.

 

Hubnutí po novém roce a nejlepší pohybové aktivity

K hubnutí pohyb neodmyslitelně patří. Pomáhá nám zvýšit kalorický výdej a nejen to. Cvičením také aktivujeme svalovou hmotu a díky tomu zvýšíme i bazální metabolismus, protože svalová hmota spotřebovává v klidu více energie.

A nejen, že pohyb vám pomůže zhubnout, ale také je velmi důležitý pro vaše zdraví. Cvičení může snížit riziko obezity, osteoporózy, srdečních onemocnění a mnoho dalších nemocí. Také vám  může pomoci obrourat stres. Při cvičení tělo produkuje endorfiny (“hormony štěstí”), které v nás vzbuzují pocit štěstí.

DŮLEŽITÉ: Nezapomeňte po cvičení doplnit hodnotné a potřebné bílkoviny. Vhodným doplňkem je Blendea SUPERPROTEIN, který obsahuje 61,7 g rostlinných bílkovin ve 100 gramech směsi. 

Vyživuje sportem namožené svaly, regeneruje klouby a šlachy a na rozdíl od jiných rostlinných proteinů nenadýmá a skvěle chutná. 

Blendea SUPERPROTEIN ukaž složení

 

Každý pohyb se počítá, i těch několik minut denně

Pokud jste časově vytížení, není to důvod proč zavrhnout cvičení. Nemusíte totiž denně trávit několik hodin ve fitku, abyste zhubli. Stačí vám jakákoliv fyzická aktivita.

Pracujete ve městě? Jezdíte MHD? Zkuste si ráno přivstat a jít jednu či dvě stanice pěšky. Bydlíte v paneláku? Běžte po schodech a nejezděte výtahem. Jezdíte každý den pro pečivo do nedalekého obchodu autem? Běžte pěšky. I tento druh pohybu se počítá.

A pokud chcete udělat pro své tělo víc, čtěte dál. Doporučím vám několik druhů cvičení, které zvládne skutečně každý. Těch pár minut totiž určitě máte, pouze je možná neumíte najít.

běh do schodů pro hubnutí

Vyměňte výtah za schody a uděláte něco dobrého pro své zdraví

 

Tipy, jak začít s nenáročným, každodenním pohybem

Pokud plánujete cvičit pravidelně a teprve se cvičením začínáte, nepřehánějte to. Ze začátku se pohybu věnujte 1 až 2 dny v týdnu, ideálně 30 až 40 minut zvýšené tepové frekvence. 

Při sportování nezapomeňte dodržovat pitný režim, který je velmi důležitý.

Dále se nezapomínejte protahovat. Mnoho lidí na tuto aktivitu zapomíná, což je špatně. Strečink zlepšuje ohebnost, snižuje riziko úrazu, udržuje pružnost svalů a také uvolňuje celé tělo.

Ale opět – všeho moc škodí. Každý protahovací cvik by měl zabrat okolo 10-15 vteřin a neměl by vám působit bolest. Pokud bolest pociťujete, přestaňte.

 

VIDEO: Pokud nevíte, jak se správně protáhnout, zde máte tip, jak na to doma za 20 minut.

 

Vhodná strava před a po cvičení

Měli byste jíst 60-120 minut před tréninkem, i když je toto číslo velmi individuální. Jídlo by mělo být bohaté na bílkoviny a ani sacharidů se bát nemusíte.

Tuky se naopak snažte omezit, protože jejich trávení je nejdelší a může mít způsobit pomalejší trávení ostatních živin.

Příkladem jídla před cvičením může být:

Jíst byste měli přibližně 60-120 minut po cvičení a jídlo by mělo obsahovat sacharidy, které jsou dobře stravitelné, a bílkoviny. Hodnotné rostlinné bílkoviny získáte užíváním Blendey SUPERPROTEIN.

Ihned po cvičení si můžete dát proteinový nápoj. Po nějaké době po tom, co odcvičíte, je vhodné si dát například:

  • kuřecí maso se zeleninou,
  • losos se sladkými bramborami,
  • krůtí plátek s rýží,
  • zeleninu.

lehké jídlo po tréninku

Po tréninku je vhodné lehčí jídlo – například kuřecí prsa s grilovanou zeleninou

 

Intenzivní i méně náročné druhy cvičení

Pokud potřebujete doporučit nějaké cvičení, pokračujte ve čtení.

Druhy cvičení jsem rozdělila do různých skupin a jsem si jistá, že si každý vybere to, které je pro něj to pravé. Najdete zde cvičení, které můžete zkusit i pokud jste časově vytížení, a také cvičení, které vám zabere nějaký ten čas.

Pokud nějaké vyzkoušíte a nebude vám vyhovovat, vyzkoušejte jiné. Máte zde několik možností a je velmi důležité, aby vás cvičení bavilo. Proto si najděte to pravé pro vás.

 

Jak hubnout v zimě?

Klasické fitko, které najdete v každém městě

Pokud víte, že po práci budete mít hodinu volna, vezměte si ráno do tašky sportovní oblečení a vydejte se z práce rovnou do fitka. Téměř v každém městě nějaké to fitko najdete. A pokud nevíte co a jak, vydejte se tam se svým kolegou či kolegyní. Ve dvou se to lépe táhne.

Ale pozor, před první návštěvou byste si měli připravit plán, jak vlastně máte cvičit. Pokud totiž nezařadíte správné cviky, můžete naopak v určitých částech těla zesílit. Při hubnutí je dobré zařadit mezi cviky i jízdu na rotopedu či běhací pás. Jsou to tzv. aerobní cviky a měli byste se jim věnovat asi 20 minut.

UŽITEČNÉ ČTENÍ: Pokud jste ve fitku ještě nebyla, nevíte které vybrat a co přesně budete dělat, pomůže vám užitečný článek Jak najít nejlepší fitko a neřídit se reklamou?

hubnutí po novém roce ve fitku

Před návštěvou fitka si naplánujte, jak budete cvičit

 

HIIT (High intensity interval training) pro zvýšení tepové frekvence a rychlé hubnutí

HIIT, neboli vysoce intenzivní intervalový trénink, je jedna z efektivních metod, jak rychle spálit kalorie a nastartovat metabolismus.

Hiit vám zabere pouze 10 až 30 minut času. Proto jsou zde výmluvy typu “nemám na cvičení čas” bezpředmětné. Další výhodou je, že HIIT můžete provozovat doma.

Tento typ cvičení lze aplikovat na širokou škálu cviků a podstatou HIIT je, že střídáte intenzivní cvičení s několika vteřinovým odpočinkem.

 

VIDEO: Zde je ukázka jednoho tréninku, podle které můžete HIIT vyzkoušet:

 

Běh je zcela zdarma, navíc běžet můžete kdekoliv a kdykoliv

Nemáte šanci se dostat na různé lekce cvičení či do fitka, nemáte ani moc času a přesto se chcete hýbat? Vyzkoušejte běh.

Jediné, co k běhu potřebujete jsou správně boty. Pak je to už jen na vás. Pokud chodíte pozdě večer z práce, přivstaňte si, pusťte si vaši oblíbenou hudbu do sluchátek a běžte si na 30 minut zaběhat.

Ze začátku to hlavně nepřežeňte. Naopak, střídejte běh s rychlou chůzí nebo zvolte pouze rychlou chůzi a pozvolna zrychlujte.

ČTĚTE TAKÉ: Motivující rozhovor s profesionální běžkyní Ivankou Záškvarovou

Ivanka Záškvarová pri behu

 

Skupinové tance podpoří metabolismus, a navíc si najdete skvělý kolektiv, který vás namotivuje

Mnoho žen navštěvovalo během svého života hodiny aerobicu. Aerobic obsahuje nejen prvky tance, ale i gymnastiky. Během aerobicu se sice zapotíte, ale měli byste zvládnout každou lekci.

Aerobic má mnoho podob:

  • dance aerobic, který obsahuje více tanečních prvků,
  • kickbox aerobic, který je náročnější a kombinuje prvky kick-boxu a aerobicu,
  • step aerobic, který využívá stepper,
  • aqua aerobic, při kterém se cvičí ve vodě.

A nejen aerobic je vhodný k hubnutí, ale i zumba, twerk nebo port de bras jsou skvělé tance, při kterých se i zapotíte.

Pokud tedy rády trávíte večer se svou kamarádkou, vyzkoušejte spolu nějaké taneční hodiny namísto sezení u filmu nebo u skleničky vína.

 

Lyžování na čerstvém vzduchu je pro tělo přirozené a příjemné

Pokud máte o víkendu volný víkend a nevíte kam byste se vydali, zkuste jet lyžovat. Nejen, že si užijete zábavu, ale také pro své tělo něco uděláte.

Při lyžování posilujete svaly na horní části těla, nohou a hýždích.

Ale pozor, čas strávený při čekání na vlek a při vyjíždění na kopec se do lyžování nepočítá.

A pokud jste zdatní lyžaři, zvolte obtížnější sjezdovky. Na černé sjezdovce spálíte zaručeně více kalorií než na modré.

lyžování a hubnutí

Vyražte v zimě o víkendu lyžovat, užijete si při tom spoustu zábavy

 

Bruslení na ledě jako nenáročný sport pro celou rodinu

Dalším skvělým zimním sportem je bruslení na ledě. V dnešní době ani nepotřebujete mít v okolí zamrzlý rybník nebo zimní stadion. V mnoha městech najdete během zimy lední plochu.

Při bruslení na ledě posilujete mnoho svalů, anižbyste zatěžovali klouby a páteř. Především formujete stehna, hýždě a také boky. Což jsou především ženské problémové partie.

 

Sáňkování určitě není jenom pro děti

Napadl sníh, máte doma děti a nedaleko vašeho bydliště máte kopec? Pak to je skvělá zpráva! Vytáhněte sáňky nebo boby a běžte s dětmi sáňkovat.

Při samotném sáňkování sice nezhubnete, ale pokud budete vybíhat často kopec, pak už ano. A pokud do kopce vyvezete i děti na sáňkách, máte zaručeno, že nějaké ty kalorie určitě spálíte. A navíc si užijete krásně strávený čas se svými nejbližšími.

 

Jak hubnout v létě?

Volejbal jako výborná týmová aktivita

Volejbal patří mezi oblíbené letní sporty. A není se čemu divit, užijete si při něm spoustu zábavy a také spálíte spoustu kalorií.

Při volejbalu posilujete svaly na vašich rukou, nohou, hýždích a také břichu. A nejen to, díky písčitému povrchu, na kterém se volejbal hraje, je tento sport prospěšný pro vaše chodidla.

Takže pokud máte v létě volný víkend, běžte si ho s přáteli určitě zahrát.

 

Cyklistika pro zdravé poznávání okolí

Kdo by neměl rád jízdu na kole? A v létě, kdy je dlouho světlo, se určitě nějaká ta chvilka na projížďku najde. A pokud ne, můžete na kole vyrazit například do práce.

Jízdou na kole posilujete všechny vaše svaly a také si zlepšujete vaši kondici. Výhodou cyklistiky je to, že ji můžete provozovat téměř v každém věku a je vhodná i pro ty, kteří jsou obézní.

cyklistika a hubnutí

Letní odpoledne můžete strávit se svým partnerem na kole

 

Inline bruslení pro pevné nohy a zadeček

V létě popadněte s kamarádkou kolečkové brusle a popovídejte si spolu během jízdy na nich. Určitě se zasmějete a bude vás to víc bavit.

Během jízdy na inlinech posilujete svaly na nohách i hýždích a zlepšíte si i vaši kondičku.

 

Nenáročná a odpočinková cvičení

Jumping – aktivita, při které šetříte klouby

Milovali jste jako malí skákání na trampolíně? Pak je jumping určen pro vás.

Jumping, který má původ v Česku, tvoří dynamické skoky na trampolíně, které jsou doprovázeny hudbou. Při jumpingu posilujete svaly celého těla zábavnou formou. Také zlepšujete kardiovaskulární systém a spalujete kalorie.

ČTĚTE TAKÉ: Podrobný článek o jumpingu

 

Rychlá chůze jako nejpřirozenější pohybová aktivita

Nemáte moc času, ale máte doma pejska, kterého chodíte několikrát denně venčit? Zkuste několika minutové venčení změnit ve vaše každodenní cvičení. Namísto pomalé chůze zvolte rychlejší tempo a venčení o několik minut prodlužte.

Pokud máte zároveň ve vaší blízkosti nerovný terén a kopec, vydejte se tam. Kalorie spálíte mnohem rychleji. Touto rychlou chůzí uděláte něco prospěšného pro vaše zdraví, strávíte čas na čerstvém vzduchu a zároveň vám určitě váš mazlíček poděkuje.

turistika a hubnutí

Nemusíte běhat, stačí vyrazit rychlou chůzí do přírody a kalorie spálíte hned

 

Jóga, kterou vřele doporučujeme. Je naprosto bezvadná a velice prospěšná.

Jste vystresovaní z práce a chcete si během cvičení odpočinout? Pak je jóga pro vás to pravé cvičení. Jóga je způsob, jak se uvolnit, naučit se naslouchat svému tělu. Při józe odbouráte každodenní stres, zlepšíte kondici a také můžete zhubnout.

Pro začátek je určitě lepší navštívit nějakou lekci jógy v okolí, ale po nějaké době můžete jógu cvičit v klidu domova.

 

Připravili jsme pro vás instruktážní videa:

 

 

 

 

Domácí cvičení v klídku a bez nechtěných pohledů

Rádi trávíte čas doma a běh není pro vás? Nevadí, i doma můžete cvičit. Obrovskou výhodou cvičení doma je to, že si určujete kdy a jak dlouho budete cvičit. Tedy i pokud přijdete z práce později, než jste zvyklí, můžete jednoduše cvičit kratší dobu nebo si další den přivstat a zacvičit si ráno.

Doufám, že se vám nějaký z mých tipů zalíbil a vyzkoušíte ho.

A nezapomeňte, že hubnutí nelze docílit pouze cvičením nebo stravou. Tyto dvě věci musíte skloubit, abyste mohli efektivně zhubnout.

A jak u cvičení vydržet? Odměňujte se a najděte si něco, co vás bude motivovat. Například si nakupte hezké sportovní oblečení, ve kterém se vám určitě bude cvičit líp.

A určitě myslete na své svaly, klouby a šlachy, které potřebují kvalitní zdroj bílkovin po každé námaze.

Za nás jasně vede Blendea SUPERPROTEIN, který jsme namíchali tak, aby vám pomáhal. 

blendea superprotein

 

Anna Bezuchová

Jakožto pracující studentka vím, že je velmi důležité starat se o své tělo a dbát na to, co jím, i když jsem v neustálém pohybu a stresu. Jsem pescopollovegetarián. To znamená, že nejím masa savců, ale nevadí mi jíst ryby a drůbež. K přechodu na zdravou stravu mě přilákala moje sestra Květa, která je také součástí Blendea týmu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Kdo hodně čte, hodně se dozví 🙂

Čtěte další užitečné články

Houba reishi má příznivý vliv na střevní bakterie u myší, potvrzují vědci

11.07.2019

Kdo houbu denně sní, k tomu lékař nechodí. Vědci tvrdí, že účinné látky asijské houby mohou bakterie ve vašem břichu změnit k lepšímu. Změnou střevních bakterií houba reishi (Ganoderma lucidum) brání a zamezuje symptomům obezity u myší – včetně zvyšování tělesné hmotnosti a inzulínové rezistence.

Číst celej článek

Detoxikace plic vám prodlouží život. Jak plíce vyčistit a už nikdy nesáhnout po cigaretě?

04.07.2019

Konečně jste udělali ten velký krok správným směrem – rozhodli jste se přestat kouřit a zahodili jste svou poslední cigaretu. Tím to však ještě nekončí a k vítězství v podobě zdravého těla a čistých plic je ještě daleko. Poradíme vám, jak plíce zanesené od kouření vyčistit a co všechno vás ještě může čekat v cestě za zdravými plícemi.

Číst celej článek

Pomozte Vláďovi a jeho rodině. Každá koruna se počítá

25.06.2019

Dvaačtyřicetiletý Vladimír Mikuláš je hrdý tatínek 4 letých dvojčat Samuela a Gabriela a manžel úžasné Denisy. Když před 2 roky s Denisou plánovali svatbu, diagnostikovali mu zákeřnou nevyléčitelnou nemoc amyotrofickou laterální sklerózu (ALS) neboli Lou Gehrigovu nemoc.

Číst celej článek

10 mýtů o “zdravé” snídani aneb proč jsou instagramové snídaně blbost

25.06.2019

Ráno při snídani zapnete Instagram, chleba se sýrem v druhé ruce, slintáte nad nádhernými snídaněmi ostatních. Macaté toasty natřískané slaninkou a majonézou, nutella vyvěrající z croissaintu, mrakodrap máslem pořádně promaštěných tlustých palačinek s řádně naloženou vrstvou karamelu a marmelády, pudinkové koblížky. K tomu jahodové latte a muffin ze Starbucks jako sladká tečka.

Číst celej článek

Spirulinou zvýšíte sportovní výkon a spalování tuků, potvrzuje studie

20.06.2019

Spirulina je modrozelená sinice, která je bohatým zdrojem aminokyselin, minerálů, vitamínu C a vitamínu E. Spirulina má také antioxidační vlastnosti a bylo prokázáno, že chrání před oxidačním poškozením při cvičení. Nedávný výzkum potvrdil, že suplementace spiruliny zvyšuje výkon a oxidaci (neboli spalování) tuků. Únavový bod oddaluje o celých 24 %, oxidaci tuků zvyšuje o 10,9 […]

Číst celej článek

MSM uleví pacientům s osteoartrózou, potvrzují vědci

18.06.2019

Vědci potvrdili protizánětlivé účinky MSM (methylsulfonylmethan). Jess Halliday uvedla, že nová studie naznačuje, že MSM významně snižuje bolest u pacientů trpících osteoartrózou.

Číst celej článek

Kosmetika není vždy šetrná a bezpečná pro všechny typy pleti. Jaké mohou být negativní vlivy?

11.06.2019

Kosmetika pro nás v mnohých případech znamená péči, pomoc, zkrášlení, změnu k lepšímu, dokonce i zvýšení sebevědomí. Jsou ale případy, kdy nám mohou kosmetické složky nemálo zavařit. Podívejte se s námi na případy, kdy vám může kosmetika uškodit a jaké jsou její negativní vlivy a dopady na naši po kráse a zdraví toužící pleť.

Číst celej článek

6 vlivů kradoucích vlasům pevnost, lesk, objem a krásu. Jak je porazit?

04.06.2019

S našimi vlasy bychom neměli bojovat. Měly by být naší ozdobou, naší korunou. Ne vždy se nám ale podaří odejít z domu s dokonalou hřívou. Někdy nás vlastně problémy s vlasy mohou pěkně potrápit – ať už jde o vypadávání, lupy anebo zkrátka zničené pramínky a roztřepené konečky. Poradím vám, jak docílit zdravých a krásných vlasů i bez kadeřníka.

Číst celej článek

5 běžných, každodenních vlivů, které škodí pleti a dělají ji starší

30.05.2019

RYCHLÝ RECEPT NA ROZŇASJUÍCÍ MASKU s Blendeou, medem a jogurtem:

Číst celej článek

Syndrom vyhoření a 10 rozumných tipů, jak mu předcházet ‍

16.05.2019

Syndrom vyhoření je stav emocionálního vyčerpání, který je často spojený se ztrátou zájmu o profesní a pracovní povinnosti či postup, nebo dokonce o zaujetí v osobním životě člověka.  Často vede právě k poklesu efektivity práce či ke deprimujícím stavům. Syndromem vyhoření trpí až 20 % Čechů. Jaké jsou příznaky, projevy a jak syndromu vyhoření zabránit? Syndrom vyhoření […]

Číst celej článek